"Ootsä joku neekerien kaveri?"
Olin tuossa alkuillasta matkalla saunomaan, kun kohtasin oheiset huomioliiveihin ja -housuihin pukeutuneet humanoidit ahdistelemassa romanikerjäläistä Kurvissa.
Ukkelit kuvasivat puhelimillaan tolpan juurella istuvaa naista, lähietäisyydeltä ja tunkeilevasti. Nainen yritti ensin suojata itseään käsin, mutta sitten vain istui tyynenä paikoillaan vittupäiden edessä. Tajusi kai, etteivät mokomat mihinkään kiusaamista kummempaan väkivaltaan kykene.
Katsoin asiakseni kuvata kyseisiä herrasmiehiä, kun kerran hekin kuvasivat kerjäläistä. En poistunut paikalta, vaan jatkoin kuvaamista, herrojen huomatessa minut ja siirtyessä kohti ratikkapysäkkiä jolla sijaitsin.
Nämäpä äijät tulivat suoraan kyselemään kaveruudestani "neekerien" kanssa. Turhankin uhkaavin elkein mulkerot vaativat minua poistamaan heitä esittävät kuvat puhelimestani, tai luovuttamaan puhelimen heille.
Kun ilmoitin, että olen kuvannut julkisella paikalla, ja että heillä ei ole mitään asiaa kuviini, nuorempi tarrasi kiinni polkupyörästäni. Vanhempi kiskoi villapuseroni hihasta, ja liikkumiseni oli näin jokseenkin estetty.
Asiattomat vaatimukset toistettiin, ja väkivallalla uhattiin. Olin käytännössä piiritettynä, sillä en olisi päässyt pyörineni mihinkään suuntaan. Puhelin pysyi kuitenkin turvassa taskussani.
Uhkailuun vastasin, että jos tästä joku poliisijuttu tulee, niin juttuun tulee liittymään vähintään yksi haljennut pää.
Tämän jälkeen sain olla ilman ylimääräisiä fyysisiä kontakteja, ja vittuilevat kiusaajaäijät päästivät minut poistumaan paikalta.
Viimeisessä kuvassa vanhempi hieno isänmaallinen (Suomen lipun liiviinsä ommellut, leijonakorua raahaava) herrasmies näyttää puhelimelleni keskisormea, pariskunnan astellessa kohti uusia seikkailuja.
Tällainen kohtaaminen.
…
– MUOKKAUS:
Uuden Suomen toimitus toivoo, että blogin kommenteissa ei kerrottaisi ukkeleiden henkilötietoja. Eli unohtakaa aikaisempi pyyntöni.
Jos ne oli poliiseja?
Ilmoita asiaton viesti
Niiltähän ne näyttävät ja vaikuttavat, joo 😉
Ilmoita asiaton viesti
Herrojen ammatista minulla ei ole käsitystä vieläkään. Vanhempi heistä oli kuitenkin Piritorilla juuri äsken, hillui siinä jonkun skinihenkisen kaverinsa kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä että toimit asiassa, eikö noilla ruutiukoilla ole parempaa tekemistä kesäiltana kuin kytätä kerjäläisiä? Ihmetyttää kyllä että tollaista tyylistä vapaata toimintaa on jo kaupunkien keskustoissakin enkä tarkoita nyt näitä kerjääjiä.
Ilmoita asiaton viesti
Rohkeaa.
Ilmoita asiaton viesti
Nostan hattua piraatille hienosta lavastuksesta, minä en olisi pystynyt samaan.
Ilmoita asiaton viesti
Olennainen kysymys varmaan on, millä rahasummalla huomioliivikaverit – jotka nyt kuitenkin lienee kuvan perusteella aika helppo tunnistaa – suostuivat näyttelemään tässä tarinassa semmoisen tyypin roolia, joka on valmis väkivaltaan jotakuta kohtaan sillä perusteella, että tämä on kuvannut julkisella paikalla.
Jos omalta kohdaltani mietin niin… mahtaisiko riittää edes koko Piraattipuolueen taseen loppusumma?
Ilmoita asiaton viesti
Olivatkohan ne edes lainkaan mitään viranomaisia vai pelkkiä huijareita? Mietin, että mihin ne edes kuuluivat?
EDIT: Kuvista päätellen ne eivät kuuluneet mihinkään viranomaisiin vaan huijareihin. Ilmoitapas poliisille ja näytä kuvat.
Ilmoita asiaton viesti
Tuon takia kannattaa nauhottaa keskustelut mulqvistien kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Ottamatta kantaa noiden kuvattujen henkilöiden tekemisiin, niin blogistille taitaa paukahtaa sakot luvattomasta yksityishenkilöiden kuvaamisesta ja vielä pahempaa niiden julkaisemisesta.
Ilmoita asiaton viesti
Eipä taida.
Et taida tuntea Suomen lakia.
Ilmoita asiaton viesti
No miksei ne toiset hemmot sitten olisi saaneet kuvata sitä rahankeräysammattilaista?
Ilmoita asiaton viesti
No eipä tuo Hautakangas sitä varsinaisesti kieltänytkään, eikös niin?
Ilmoita asiaton viesti
Suomen laissa ei ole rikosta nimeltä ”yksityishenkilöiden kuvaaminen”. Ainoa rikoslain kohta, joka rajoittaa yksityishenkilöiden kuvaamista on rikoslain säännös salakatselusta. Se taas rajoittaa vain oikeudetonta kuvaamista kotirauhan suojaamassa paikassa, tai tietyissä julkisrauhan suojaamissa paikoissa, jos se tapahtuu kuvattavan yksityisyyttä loukaten.
Yksityishenkilöitä saa siis vapaasti kuvata vastoin heidän tahtoaankin, kun he ovat julkisella paikalla (kuten tässä).
Kuvien julkaisu taas on aina kuvaamisesta erillinen kysymys. Sitä rajaavat rikoslain säännökset yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä, sekä joissain tilanteissa mahdollisesti säännös kunnianloukkauksesta. Mikäli nämä eivät täyty (mihin en ota tässä kantaa) saa yksityishenkilöiden kuvat myös julkaista.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä vitsi. Satuitko kiinnittämään huomiota, mitä nämä kyseiset kaverit tekevät tuossa ensimmäisessä kuvassa? Miehet itse kuvaavat siinä yksityishenkilöä ja sen jälkeen vielä siirtyvät uhkailemaan sivullista.
Ojaniemi on tässä näemmä sillä perinteisellä linjalla ja toivoo, että vanhempansa tappanutta lasta säälittäisiin, koska hän on orpo.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä huomio, se kuvaaminen jäi huomaamatta. Piti tosin klikata kuva auki ja suurentaa näkymää.
Ilmoita asiaton viesti
Jussilta täysin ala-jalonen kommentti arviooni luvattomasta kuvaamisesta ja kuvien levittämisestä.
En ole ottanut muuhun kantaa kuin siihen, että yksityishenkilöitä on vastoin heidän lupaansa kuvattu, kuvia on levitelty ja henkilöitä on nimitelty. Ja siitä takuuvarmasti rapsahtaa sakot.
Se mitä muuta kuvien ympärillä on tapahtunut on aivan eri asia ja siitä en ole sanonut sanaakaan.
Ilmoita asiaton viesti
Vai että ihan takuuvarmasti.
Mitä ihan konkreettisesti asetat tämän väitteesi takuuksi?
Ilmoita asiaton viesti
Ei varmasti tule sakkoja, koska kuvat on otettu julkisella alueella. Tarkoitit varmaan sitä, että naamat olisi pitänyt peitellä jollakin tapaa.
Kuitenkin kuvissa minä näen ettei siinä häärinyt tavalliset viranomaiset vaan jotkut muut kekkulit.
Ilmoita asiaton viesti
Tuplapostaus. Jokin Uuden Suomen palvelimissa on häikkää, kun usein vikaa on koko ajan.
Ilmoita asiaton viesti
Siitä vaan rikosilmoitusta tekemään. Oletan että Ville kirjoittaa siitä oman raporttinsa jos näin käy. Minulla on kaapissa popcornia.
Ilmoita asiaton viesti
Meinaat että väkivallalla uhkailu ja kiinnikäyminen julkisen tilan kuvaajaan on ihan jees?
Ilmoita asiaton viesti
Tulikohan tämä kommentti nyt ihan oikealle henkilölle?
Ilmoita asiaton viesti
Itsekin olin aluksi sortumaisillani samaan virhetulkintaan kuin tuo sinulle kommentoinut henkilö Se johtuu siitä, että tässä blogialustassa on joskus hankala analysoida mihin kommenttiin kukakin on vastauksensa pukannut, jos ketju menee pitkäksi.
Ilmoita asiaton viesti
Sarkasmi todellakin on vaikea laji. Täytyy joskus ”tuntea” henkilö voidaakseen tulkita oikein.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt taisi tämän ketjun osa mennä jo väärinkäsitysten väärnkäsitykseksi niin kommentoijien kuin suosittelijoidenkin osalta …
Ilmoita asiaton viesti
Jos käytetään ”vastaa”-toimintoa, ongelmaa ei tule, sillä ilman viitettä menee vain kolmanteen, jonka jälkeen näkyy, mihin viestiin on kommentoitu. Toki tuo kolmen raja on turha, voisi olla jokaisessa.
Mutta itse blogiin:
!0 pistettä ja papukaijamerkki Hautakankaalle! Kaiken maailman ”pollliiiiseja” sitä Suomesta vielä löytyykin.
Ilmoita asiaton viesti
Raoul,julkinen kiitos sinulle Piraattien puheenjohtajana siitä, että olit bannannut minut blokissasi, Ville on menestynyt operaatiossanne sinua huomattavasti paremmin.
Ilmoita asiaton viesti
Minäkin voisin bännätä sinut ja kaltaisesi toki, mutta mielestäni ihmisten on syytä nähdä, mitä mikäkin puudeli räksyttää. Vaikka se olisi epämukavaa tai tyhmääkin.
Vinkki: piraattien puheenjohtaja ei ole Raoul Plommer.
Ilmoita asiaton viesti
Mahdollisesti tapahtui myös näpistys romanikerjäläisen kiposta. Tämä ei kuitenkaan näytä kiinnostavan blogisti Ville Hautakangasta eikä liioin kommentoijia, ei edes tarkkanäköistä Jussi Jalosta.
Todistusaineisto valokuvien muodossa on blogistin hallussa ja lisäksi median kautta levitettynä pitkin maailmaa. Hänen olisi fyysisenä silminnäkijänä syytä etsiä käsiinsä kyseinen romanikerjäläinen ja selvittää, tapahtuiko tuplavalokuvausepisodin aikana mahdollisesti myös näpistys romanikerjäläisen rahavaroista.
Yhdessä poliisilaitoksella asioiden he voisivat selvittää asian ja tehdä rikosilmoituksen , jos aihetta ilmenee.
Jotenkin tämä blogistin ”humanitaarinen ele” jää nyt näillä näytöillä pahasti puolitiehen.
Ilmoita asiaton viesti
Jos olisin huomannut näpistyksen, olisin raportoinut siitäkin toki.
Lisäksi, kehottaisin laskemaan muumit penaalissasi.
Ilmoita asiaton viesti
Mulkkuudesta on tullut salonkikelpoista.
Jostain (?) syystä…
Näin se näkyy.
Ilmoita asiaton viesti
Vastenmielistä touhua. Hyvä kun kuvasit nämä typerykset ja osoitit itse olevasi Ihminen! Toivon mukaan sinun mallisi mukaan toimivat muutkin, rohkeasti ja empaattisesti. Hatun nosto sinulle..
Ilmoita asiaton viesti
Mitä hyvää tarkalleen ottaen näissä ihmiskaupalla maahantuoduissa mustalaiskerjäläisissä on?
Millä tavalla he parantavat maailmaa?
Ilmoita asiaton viesti
Mitä blogin aiheeseen liittyvää kysymyksissäsi tarkalleen ottaen on?
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Kysy nyt heti perään myöskin itseltäsi sama kysymys. Miten sinä parannat maailmaa Pekka Lehti?
Ilmoita asiaton viesti
Niinp.
Keräävät rahaa jollekin paronille, joka asuu ökytalossa Romaniassa.
Tästä on ollut dokkareita, mihin se raha menee.
”Köyhiä kerjälaisiä” avustavat tukevat siis järjestäytynyttä rikollisuutta.
Ilmoita asiaton viesti
Sinäkin voit laittaa ”dokkarin” Internetiin. Lataat sen esimerkiksi Youtubeen, ja jaat MVlehdessä, niin se on totta eiks jeh.
Suomessa ja Romaniassa ja about kaikkialla on kasoittain lakeja joiden tarkoitus on estöö ihmisten orjuuttaminen. Jos sinulla on todisteita sellaisesta, tekijöille on vankeutta tiedossa ja uhreille terapiaa.
Ilmoita asiaton viesti
Jaatinen kirjoittaa kerjäläisten mahdollisista työnantajista. Minulle tulee mieleen Bertold Brechtin ja Kurt Weillin laulunäytelmä Kolmen pennin ooppera (Die Dreigroschenoper). Siinä kerjäläisten kuningas Mr Peachum on tehnyt kerjäämisestä hyvin järjestetyn busineksen parhaimmassa kapitalismin hengessä ja perustelee toimintansa moraalia sillä, että ilman hänen yhtiötään, kerjäläisten asema olisi vielä kurjempi. Nuo paronithan ovat siis hyvää tekeviä työnantajia ja kerjäläiset itse onnellisesti työllistyneitä näin nykyisen yhteiskuntajärjestelmämme puitteista katseltuna. Eikä yrittämisen vapautta kai saisi rajoittaa, eihän?
Ilmoita asiaton viesti
Romanit ovat aivan kuten me muutkin järjestäytyneet sukukunta- ja ystäväpiiriperiaatteella. Meidän vastaavia järjestäytymisiä ei vaan kronkita paitsi kyllä levitetään samanlaista pahansuopaista legendaa ruotsinkielisistä.
On aivan luonnollista että ihmiset helppivät toisiaan sukulais- ja ystävyyssuhteiden pohjalta.
Ilmoita asiaton viesti
Kai niissä kerjäläisissä jotain kiinnostavaa selvästi on, kun isänmaalliset leijonakorukaulaiset roskakuskit ovat niin innostuneita, että pysähtyvät ottamaan heistä oikein valokuvia.
Eli selvästi romanikerjäläiset ovat antaneet tarkoituksen näidenkin kahden kaverin elämälle. Millaista se mahtoikaan olla aikaisemmin? Varmaan hyvin tyhjää ja vailla merkitystä.
Ilmoita asiaton viesti
Mistäs päättelit, että roskakuskeja?
Ilmoita asiaton viesti
Haalarit tuovat mieleen puhtaanapitolaitoksen kaverien asusteet.
Todennäköisemmin toki kyseessä on luvaton esiintyminen roskakuskeina, jolloin miehille rapsahtaa takuuvarmasti sakot kunniallisen ammatin julkisesta häpäisystä.
Ilmoita asiaton viesti
Jalonen, onko roskakuskeilla virallisesti määritelty työasu, ennen oli ainakin taksikuskeilla.
Tuttavani toimi roskakuskina Helsingissä, niin kysyin häneltä ammattinsa hyvistä puolista,”ei edes tee mieli syödä kuormasta”.
Ilmoita asiaton viesti
Blogisti itse kertoi miesten olleen ”humanoideja”, joista toisen hän myöhemmin tapasi Piritorilla 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Pata kattilaa soimaa. Jatka vain valitsemallasi tiellä.
Ilmoita asiaton viesti
Romanikerjäläiset ovat mafiatyyliin taistelleet reviireistään keskenään niin, että poliisiakin on tarvittu ajoittain väliin. Ehkäpä joku romaniparonimafioso on palkannut nämä isänmaalliset leijonakorukaulaiset roskakuskit oman etunsa valvojiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Mistäs sinä sen roskakuskijutun siihen tempasit. Varmaan se tohtorismiestä sisäisesti naurattaa kun joku joutuu leipänsä tienaamaan roskien siirtelyllä mutta ihan yhtä rehellinen ammatti se on kuin yhteiskunnan syöttiläillä siellä yliopistossakin.
Ilmoita asiaton viesti
Haalareista tietysti, kuten jo sanoin. Vaikuttivat roskakuskien haalareilta.
Minä olen muuten asentanut työkseni uppopumppuja paskakaivoihin. Enkä ole työssä yliopistolla, enkä julkisella sektorilla muutenkaan.
(Tekeekö muuten joku vielä nykyisin palkkatyötä yliopistolla?)
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä veto. Kyllä mamma noista poikansa tunnistaa.
Ilmoita asiaton viesti
Onneksi lapset eivät tunnista äitiään.
Ilmoita asiaton viesti
Köyhyys ei ole häpeä. Typeryys on.
Ilmoita asiaton viesti
Lapsen tunteiden aliarvioiminen on yllättävän yleistä.
Ilmoita asiaton viesti
Kuten myös pitkälle koulutettujenkin aikuisten ymmärryksen yliarviointi.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoitatko, että nuo roskakuskit ovat itse asiasa valeasuisia professoreita ?
Ilmoita asiaton viesti
Voisivat olla vaikka huomioliivisiä anestesialääkäreitä. Huomioliivi-ihmisiä on moneen junaan, kuten moni kommentoija on todennut.
Ilmoita asiaton viesti
Taisi olla MV-roskalehden toimitus työssään.
Se on kyllä kumma että nämä rohkelikot sitten uskaltavat häiriköidä yksin kadunkulmassa hiljaa nököttävää hentoa naisihmistä.
Pelkkiä vellihousuja sanon minä.
Ilmoita asiaton viesti
Hienosti toimittu Ville!
Rasismi alkaa nostaa rumaa päätään entistä enemmän, itse poimin eilen uutisista kansanedustajan levittävän vihaa ja ennakkoluuloja huhupuheiden perusteella. Puheiden, joista hän itse hyötyy kannatuksessaan.
http://plommer.puheenvuoro.uusisuomi.fi/198748-per…
Ilmoita asiaton viesti
Suunnittelitteko yhdessä Villen kansa tämän näytöksen, vai oliko vain Villen idea näihin ”Mainilan laukauksiin”.
Ilmoita asiaton viesti
Hienosti toimittu ja kunnioitukseni kirjoittajalle. Itse sain neuvoksi turvallisuusalan ammattilaiselta ottaa kuvan kun kerroin hänelle tapauksesta jossa skinhead ahdisteli maahanmuuttajia rautatieasemalla. Toki siihenkin liittyy väkivallan riski.
Ilmoita asiaton viesti
Jätkät oli ihan oikealla asialla ja sinä kelvoton asetuit kanssaveljiä vastaan, puolustamaan romanialaisrikollista. Ihmiskauppa, järjestäytynyt rikollisuus, sitä sinä puolustit ylevyydessäsi.
Ilmoita asiaton viesti
Sarkasmi on todellakin vaikea laji.
Ilmoita asiaton viesti
Ööm, olisiko sinusta okei että nuo kaverit ottaisivat parit lähinaamarikuvat äidistäsi tai siskostasi sillä perusteella, että joku arvelee heidän olevan rikollisia? Kuinka lähelle he saisivat tulla kuvaamaan äitiäsi? 30 cm etäisyydelle?
Ilmoita asiaton viesti
Antti,
jos kuvissa esiintyvät ”kanssaveljesi” olivat oikealla asialla, miksi kuvaamiseni häiritsi heitä niin syvästi?
Huomiovaatteista kuitenkin äkkinäisempi voisi päätellä, että he halusivat huomiota. Minkäänlaisesta peiteoperaatiosta ei ollut kyse, ellei sitten tarkoitus ollut soluttautua rasististen kusipäiden keskuuteen.
Ilmoita asiaton viesti
Sitä yritin sanoa, ettei ne kaverit olleet mitään aitoja viranomaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Olen ollut huomaavinani huomiovaatteiden käytön yleistyneen samassa tahdissa kuin työttömyys on yleistynyt,sanotaanko nyt määrätyissä kortteleissa ,joissa asuu myös paljon maahanmuuttajia.
Tulee mieleen,että hyvinkin halu samaistua ” kunniallista työtä” tekeviin lisääntyy samassa tahdissa,kuin aika,jota on käytettävissä esim kerjäläismummojen kiusaamiseen.
Ja ilmeisesti halu tähän kiusaamiseen lisääntyy samassa tahdissa myös.
Ja kiusaamisen volyymi.
Ilmoita asiaton viesti
Sinun täytyi vielä tuoda ilmi kaikenmenneen roolienkin osalta käsikirjoituksen ja ohjauksen mukaan.
Ilmoita asiaton viesti
Vaikka sinänsä minusta kerjääminen ei voi olla ensisijainen toimeentulokeino, varsinkaan Suomessa, ei ihmisiä voi silti ahdistella aggressiivisesti kadulla. Eikä sen jälkeen jatkaa sitä ihmisten aggressiivista ahdistelua, kun on jäänyt kiinni kyseisestä hommasta ja tullut kuvatuksi touhuilussaan.
Rispektit herra Hautakankaalle, että sai naisen pois kahden kotoperäisen punaniskan ahdistelun alta, vaikka oma nahka joutuikin tulilinjalle. Miehen teko!
Ilmoita asiaton viesti
Älkää nyt alkako puolustaa tuollaisia ”mä oon melkein virkavalta”-tyyppejä.
Noin 15 vuotta sitten näin kun ”Nashit” Moskovassa kävi yhden tummemman kaverin kimppuun. Miliisi oli ehkä 20 metrin päässä, käänsivät selkänsä, mutta muutama kansalainen sanoi jotain aika raskasta – ja tämä mielestäni amerikkalainen, murteesta päätellen – pääsi aika vähällä.
Itse kuljin aina venäläisissä vaatteissa – olin hiljaa, koska siihen aikaan miliisi vei helposti ulkomaalaisen mennessään. Pietarissa ryöstivät ja rikospoliisi sanoi, että jos tulen todistamaan, niin putsaavat sen aseman. Tarina on pitkä, enkä rupea siitä kertomaan, mutta älkää prkle päästäkö Suomea sille tasolle.
Suomen lippu (hihassa) pitäisi ottaa pois tuollaisilta.
Henry
Ilmoita asiaton viesti
”Missä ihmeen omissa maailmoissanne elätte noine virkavaltaviittauksinne. Keltaisia suojavaatetuksia käyttävät mm. roskakuskit, tietyöläiset ja monet muut.”
Tottakai käyttää – mutta pointtina on se, että tuollaiset ihmiset – siis ihmiset, jotka käyttäytyvät noin – haluavat *usein* olla enemmän. Määrätä.
Minullakin on huomioliivit ja vaikka Suomen lipusta niin kovasti pidänkin, ei koskaan ole tullut mieleen sellaisen siihen neuloa.
Olen samaa mieltä toisen kommentoijan kanssa: Suomen lipun häpäisemistä!
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Henry Björklid, entä jos heput olivatkin ammattivalokuvaajia, jotka halusivat tietynlaisia kuvia maksua vastaan?
Ilmoita asiaton viesti
Yleistyksen iso vaihde on päällä toistaiseksi vain Suurosella. Mitään merkkejä halusta hirttää ensimmäinen vastaantuleva valkoihoinen heteromies lähimpään puuhun ei ole toistaiseksi tullut esille.
Yksittäistapaus tietystä käyttäytymismallista tämä episodi on. Näitä yksittäistapauksia nähtiin enemmänkin lastenvaunujupakan jälkimainingeissa. Kuinka monta yksittäistapausta tarvitaan, jotta voimme päätellä kyseessä olevan kieroitunut kansanhuvi?
Ilmoita asiaton viesti
Pekka T.,
Uskoakseni kuulumme – siis sinä ja minä – ikämme puolesta samaan sukupuolivähemmistöön. Viittaan tässä Wikipedian tietoihin Suomen väestörakenteesta. Seuraa referointi:
”Suomen väestö jakautuu iän ja sukupuolen mukaan siten, että alle 55-vuotiaissa suomalaisissa on miehiä enemmän kuin naisia. Tätä vanhemmissa ikäryhmissä on taas naisia enemmän kuin miehiä. Ikäryhmässä 20–54-vuotiaat on miehiä 43 200 henkilöä eli 3,6 prosenttia enemmän kuin naisia.”
Kuvissa esiintyvät miehet edustavat todennäköisesti ikäryhmänsä perusteella sukupuolienemmistöä – ainakin, jos luotamme Wikipediaan. Ja miksi emme luottaisi?
Ilmoita asiaton viesti
Olet oikeassa. Seksuaalivähemmistö ja sukupuolivähemmistö termeinä menevät amatööriltä helposti sekaisin.
Todennäköisesti kuitenkin ymmärsit mitä tarkoitin. Et siis ilmeisestikään koe tässä yhteydessä mitenkään herjaavana pariskunta-sanan käyttöä näistä ”humanoidesta”.
Ilmoita asiaton viesti
Todennäköisesti sinäkin ymmärsit tarkoitukseni.
Ilmoita asiaton viesti
Ymmärrän kyllä Ville Hautakankaan asenteen ja tarkoituksen hänen kirjoittaessaan kahdesta miehestä pariskuntana ja nimittäessään näitä vielä humanoideiksi, mutta sinun tarkoituksesi mitätöidessäsi minun huomioni tässä asiassa jää kyllä ymmärtämättä.
Ilmoita asiaton viesti
Ymmärtämättömyytesi edessä tunnustan voimattomuuteni, mutta ei sekään ole minulle ongelma. Kuten tiedät, ylenpalttinen jankuttaminen voi viitata psykoseksuaalisen kehityksen anaalifiksaatioon, joten eikö olisi jo fiksua päättää tämä kahdenkeskinen ajatustenvaihto?
Ilmoita asiaton viesti
”Tunne itsesi” on varmasti hieno ohjenuora elämälle.
Ilmoita asiaton viesti
Jep. Toiset oppivat, toisia pitää opettamasta opettaa.
Ilmoita asiaton viesti
Diplomi-insinööri Suuronen kirjoittaa:
”Kertoo tässäkin blogissa taas kerran halusta hirttää ensimmäinen vastaan tuleva valkoihoinen heteromies lähimpään puuhun.”
Onko olemassa joku tietty raja, jonka jälkeen ihmisestä tulee jotenkin _erityisesti_ valkoihoisempi, heterompi tai enemmän mies?
Meinaan vaan, että enemmistö noiden kahden jampan edesottamuksia tässä blogissa kielteisesti kommentoineista, Hautakangas mukaanlukien, vaikuttaisi edustavan ainakin sitä valkoihoisten miesten viiteryhmää. Seksuaalisuudesta en tietysti tiedä mitään. En myöskään näiden kahden tallustelijan osalta, mutta tietysti jos Suuronen saa heistä jotkut maagiset heterovibat, niin mikä ettei.
Ilmoita asiaton viesti
Jussi Jalonen, saiko Hautakangas näytelmällään sinutkin vakuutetuksi aidosta tapahtumasta, ehkä kerjäläinen oli ainoa ilmaiseksi hyväksikäytetty näyttelijä.
Ilmoita asiaton viesti
Lopeta nyt Aimo, alkaa hävettää puolestasi.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Petra, saat aivan vapaasti,mutta olen ollut niinkauan mukana ”paskaisessa” politiikassa, ettei kaikki ole niin kuin näytetään.
Vaikka minut on erotettu persuista en voi hyväsyä sitä, että piraatti Hautakangas syytelee persuja jäsenkirjoja tarkastamatta, mutta varaltahan vieraskin koiraa lyö!
Ilmoita asiaton viesti
Aimo, miten Hautakankaan syytökset persuja kohtaan ovat liitoksissa siihen, oliko hän palkannut nyttelijöitä. Esität, että nämä asiat ovat yhteydessä. Millä tavalla?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Villelle kommenttisi suosittelusta, kiitos siitä, että hänkin osaa hävetä ainakin minunpuolestani.
Ilmoita asiaton viesti
Okei, uskotaan nyt kun Remes muistutti lähdekritiikin tarpeesta. Ehkä kyse tosiaan oli Hautakankaan masinoimasta pirullisen ovelasta näytelmäesityksestä, jonka tarkoituksena oli kuin olikin yllyttää meidät kaikki hirttämään valkoisia heteromiehiä lyhtypylväisiin, kuten Suuronen tässä antoi ymmärtää.
Tosin kyllä itsekin olen valkoihoinen heteromies, mutta kai joku läsnäolevista naisista olisi toiminut pyövelinä. Toivottavasti Petra, jos jonkun pitää minut hirttää niin hän varmaankin osaisi tehdä sen varoen ja huolellisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Jalonen, uhrimielesi on todella jaloa.
Ilmoita asiaton viesti
Aika värikästä kieltä ajatellen puoluetaustaa.
Ilmoita asiaton viesti
Se on tällä hetkellä kirstullisdemokraattien leirissä trendikästä ja ihkua.
Ilmoita asiaton viesti
Mistä päättelit heidän olleen heteromiehiä?
Nimimerkki : Neuvosta kiitollinen.
Ilmoita asiaton viesti
Olipa siinä huonosti käyttäytyviä kansalaisia. Minua jäi mietityttämään, miksi yksi kirjoituksesi hakusanoista oli Persut? Oliko jommallakummalla herrashenkilöistä jotain yhteyksiä ko. puolueeseen?
Ilmoita asiaton viesti
Eikös nuo hakusanat valita yleensä sen mukaan millaisilla sanoilla blogisti kuvittelee olevan myöhemmin mahdollista löytää kyseinen kirjoitus tai sattumalta osua siihen haussaan. Persujen mamuvastaisuudesta on kirjoitettu paljon blogeja, joten hakusanana tuo on aivan looginen siitä riippumatta halusiko kirjoittaja yhdistää kyseisiä herroja perussuomalaiseen puolueeseen.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä perustelu on virheellinen. Blogin hakusanoihin kuuluu laittaa nimenomaan termejä, jotka ovat itse kirjoituksen sisällön kannalta olennaisia. Tässä tapauksessa kyse ei ole mistään muusta kuin perussuomalaisten mustamaalaamisesta – jälleen kerran, ellei joku todista, että näillä kaveruksilla on puolueemme jäsenkirja. Ja itse asiassa silläkään ei ole sen suuremmin merkitystä, koska kerjäläisten ahdistelulla ei ole mitään sijaa puolueemme toiminnassa ja tavoitteissa. Täten kaksi helsinkiläistä kerjäläisten ahdistelijaa eivät saa toimintansa kautta kunniaa määrittää kaikelle yleisölle sitä, millaisia asioita puolueemme ajaa ja millaista käytöstä jäseniltään edellyttää.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä se on sitä Suomen lipun häpäisemistä 🙁
Ilmoita asiaton viesti
Tuossa tarinassa ei ole oikeastaan mitään faktaa, sillä nuo kuvat eivät kerro mitään mistään kiusaamisesta. Kuvata tunkeilevasti on blokistin tramaattinen tulkinta ja loppu voi olla pelkää valkoista valhetta, jonka ”kirput” ovat sepittäneet rastan rajoissa.
Tuossa on myös mahdollista, että kaksi kaveria jotka tarvitsevat työssään huomioliivejä ovat työpäivänsä jälkeen käyneet kaljalla ja bubista poistuessaan vähän pilailevat ”kerjäläiskultuurin” kustannuksella. Tästä on tehty empiirisiä tutkimuksia kuinka rahan kerääjät tulevat paikalle ja tyhjentävät nuo mukit.
Blokistin rasismin vastainen kohellus on metsässä.
Ilmoita asiaton viesti
Oliko Töyri paikalla, kun uskaltaa todeta ettei mikään tässä ”tarinassa” ole faktaa?
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Kämäräinen, eikö sinunkaan lakimiehenä ole edes ”syytä epäillä ”?
Ilmoita asiaton viesti
Suora kysymys, ei vastausta. Sellaisillakin ”eväillä” pitää tehdä ja tehdään johtopäätöksiä muun muassa tuomioistuimissa.
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
”Kuvata tunkeilevasti on blokistin tramaattinen tulkinta”
Kyllä tuo asetelma kovin tunkeilevalta näyttää aivan objektiivisesti katsottuna.
”ja loppu voi olla pelkää valkoista valhetta, jonka ”kirput” ovat sepittäneet rastan rajoissa.
Voi periaatteessa olla valhetta, mutta kun kuvatunlaisessa kahinatilanteessa olisi ollut mahdotonta ottaa lisää kuvallista todistusaineistoa, niin kommenteissa on syytä lähteä siitä, että kirjoittaja kuvaa tilanteen totuudenmukaisesti. Valehtelijaksi syyttävällä täytyy itsellään aina olla todistustaakka.
Ilmoita asiaton viesti
Tarina kerjäläisistä näyttäytyy kerjäläisoopperan variaationa. Vihervasemmiston märkä uni päälle käyvistä rasisteista on saattanut tulla Ville Hautakankaalle onnenkantamoisena, jota on avitettu tunkeilevalla kuvaamisella joka on saanut kaljassa olevan parin reagoimaan kuvatulla tavalla.
Pitää osasta ajatella suhteellisesti. Kerjäläinen on edelleen harvinaisuus Helsingissä, asettuu näytille herättämään sääliä, joka on siis ansainta keino, jonka takaa on löytynyt todelliset hyötyjät, jotka siis käyttävät, mahdollisesti jonkinlaisella uhalla, hyväkseen näitä ”kerjäläisiä”. Jos halutaan suojella jotakuta joltain, niin pitää ymmärtää, että tämä hyväksikäyttö on vakavampi ongelma kuin tuon näytille asettuneen ”kerjäläisen” kuvaaminen.
Tällaisen ”kerjäläisen” kuvaaminen on jotakuinkin tavanomaista ympäri maailmaa, mutta Hautakankaan kuvaus olin harkittua provosointia ja sellainen onnistuu helposti kännisille tyypeille ja näin Hautakangas sai sankarin sädekehän.
Ilmoita asiaton viesti
Haha, nyt on kyllä sellaista salaliittoilua ja mustan vääntämistä valkoiseksi että bravo. Mutta mitäs jos kaikki mitä tiesit onkin valetta???
Ilmoita asiaton viesti
Tai toisin sanottuna vahvistaa vain jo täällä todetun kognitiivisen dissonanssin olemassaolon ja vaikutuksen.
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Töyrin kommentissa tapaamme kognitiivisen dissonanssin itse teossa.
http://www.hs.fi/tiede/a1426566226466
Ilmoita asiaton viesti
Selkeytetään vielä hiukan tuota termiä linkkaamasi artikkelin mukaisella lauseella:
”Kun maailmankuvamme on uhattuna, teemme automaattisesti korjausliikkeen, joka pelastaa sen kuiville.”
Ilmoita asiaton viesti
Empä tiedä. Itse uskon että nää tapaukset tietää mitä tekee, mutta koettavat kalastella suurella möykällään lisää porukkaa ties mihin patriootteihin
Ilmoita asiaton viesti
”Tuossa tarinassa ei ole oikeastaan mitään faktaa”
Ehkäpä tyypit sitten tekevät rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Odotetaan ja katsotaan, miten käy.
Ilmoita asiaton viesti
Jos ne olivat työliiveissä niin kerro missä olet nähnyt hihassa neulotun suomenlipun olevan? Lipputankoja en tarkoita vaan katso vähän kuvissa, normaalisti noita ei näe.
Ilmoita asiaton viesti
Olisit voinut kysyä noilta isänmaan ystäviltä, miten mustat liittyvät tähän asiaan? Hehän kuvasivat romaneita. Ihan eri asia.
Hienoa toimintaa blogistilta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei kannata odotella johdonmukaisuutta tai hienoja analyyseja ihmiskunnan diversiteetistä. Kaikki jotka ei ole ”me”, on ”neekereitä” ja kaikki jotka kokee, että ”niillekin” kuuluu jonkinlaisia ihmisoikeuksia, on ”niiden kavereita”.
Ilmoita asiaton viesti
Niin kai sitten. Pessimisti ei pety.
Ilmoita asiaton viesti
Voisinpa kertoa tässä hieman toisenlaisenkin tarinan rasismista joka kohdistuu pelkkää ulkonäköön. Olimme reilu kymmenen vuotta sitten erään kaverini kanssa viettämässä iltaa ravintola Sillankorvassa Hakaniemessä. Istuimme pöydässä juomassa kaljaa, kun yhtäkkiä pöytämme viereen tuli valtavan kokoinen kaveri, joka sanoi ettei tykännyt siitä kun Hitleri hyökkäsi Afrikkaan. Tämä valtavan kokoinen kaveri oli mielessään siis leimannut meidät natseiksi, kaksi kaljupäätä, jotka olivat vain iltakaljalla ja joista kumpikaan ei ole minkäänlainen natsi.
Valmistauduin jo painiotteluun, koska tilanne oli aikalailla uhkaavan tuntuinen. Kaverini nousi pöydästä ja sanoi jotain mitä en kuullut, tälle uhkaavalle valtavan kokoiselle kaverille. Yhtäkkiä tämä valtavan kokoinen kaveri meni aivan hämilleen ja pyyteli useita kertoja anteeksi kovaan ääneen ja poistui nolona paikalta naama punoittaen.
Kysyin ystävältäni mitä hän oikein oli sanonut kaverille? Hän kertoi sanoneensa kaverille, ettei ymmärrä tämän natsijutuistaan yhtään mitään ja että me olimme hänen kanssaan tavanneet samalla syöpäosastolla. Aloin nauramaan kaverini nokkeluudelle, koska kummallakaan meistä ei ole ollut syöpää, mutta hän oli sanavalmiudellaan mitä luultavammmin estänyt väkivaltaisen konfliktin. Konfliktin joka olisi aiheutunut vain siitä, että olimme molemmat kaljupäisiä.
Ilmoita asiaton viesti
Minä olen jo tottunut siihen, että ihmiset kammoksuvat minua. Olen huomannut, että parta on paljon pahempi kuin kalju pää. Se hermostuttaa joitakin ihmisiä jostain syystä, vaikken mielestäni anna kenellekään mitään hermostumisen aihetta. Se on sinäänsä ihan hyväkin, jos se työntää luontaan tai toimii jonkinlaisena ennaltaehkäisevänä asiana, mutta on se ennakkoluuloihin törmääminen aina rasittavaa. Aivan kuin olisin todistuksen velkaa siitä, että olen harmiton.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, itellä sama. Vedän usein itseni kaljuksi ja pidän aika hurjan näköistä partaa, niin ihmiset tuntuvat pitävän minua jonain hurjana tyyppinä. Olen kaikkea muuta 🙂 Vähän huvittavaa ja toi just pistää välillä hämilleen kun tulee just toi olo että pitäs vähän niinku todistaa että on oikeasti ihan harmiton heebo, kun ihmiset niin varautuneita. Ulospäin kääntynyt persoonani tosin usein auttaa.
Ilmoita asiaton viesti
Heh. Melkein sama on tapahtunut minullekin. (Just kuin kiisteltiin peilikuvista toisessa blogissa väärinkäsityksien säestämänä ;))
Ilmoita asiaton viesti
Kuten huomaamme, holtiton maahanmuuttopolitiikka on saavuttanut päätarkoituksensa, joka on suomalaisten kääntäminen toisiaan vastaan.
Oikea tapa ratkaista ns. kerjäläisongelma ja ulkomaalaisten tekemät omaisuusrikokset olisi oman rajavalvonnan käyttöönotto ja asiattomien tulijoiden käännyttäminen suoraan rajalta.
Sen jälkeen yksittäisten kansalaisten ei tarvitsisi turvautua oman käden oikeuteen tai kuvata kerjäläisiä tms. eikä toisten suomalaisten tarvitsisi sellaisesta hermostua.
Tämä edellyttäisi tietysti sitä, että Suomi eroaisi EU:sta, mikä olisi muutenkin hieno asia.
Ilmoita asiaton viesti
”Kuten huomaamme, holtiton maahanmuuttopolitiikka on saavuttanut päätarkoituksensa, joka on suomalaisten kääntäminen toisiaan vastaan.”
Ja historiasta tiedämme, että Suomi on aina ollut yhtenäinen kansakunta eikä täällä ole koskaan sodittu toisiaan vastaan tai harjoitettu poliittista väkivaltaa, muilutuksia, t.m.s. ennen kuin tuo holtiton maahanmuuttopolitiikka alkoi 90-luvulla.
”Tämä edellyttäisi tietysti sitä, että Suomi eroaisi EU:sta, mikä olisi muutenkin hieno asia.”
Niin, kun EU:n ulkopuolella ei ole kerjäläisiä.
Ilmoita asiaton viesti
Eli sinun mielestäsi on ihan OK, että Suomen tilannetta tarkoituksella ajetaan kohti vuoden 1917 kaltaista sisällissotaa?
Rajavalvonta tietysti koskisi myös EU:n ulkopuolelta tulevia.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa ei ollut sisällissotaa vuonna 1917.
Ilmoita asiaton viesti
Olet todellakin oikeassa. Suomessa oli sisällissota vuonna 1918.
Onko sinulla mitään sanottavaa siihen, että Juha Kuikan mielestä on ihan ok, että Suomea ajetaan tahallisesti kohti uutta sisällissotaa?
Ilmoita asiaton viesti
Vain Jari Leinon ja mahdollisesti muutaman muun mielessä.
Ilmoita asiaton viesti
Kuten huomaamme vaaleissa hylätyksi tullut entinen puoluejohtaja yrittää kääntää mustan valkoiseksi. Maailma on muuttunut pääasiassa teollistuneiden, hyvinvoivien maiden toiminnan seurauksena sellaiseksi että liikkuminen, elämisen mahdollisuuksien etsiminen muualta on mahdollista. Se ei enää ole pelkästään rikkaiden etuoikeus. Aina ovat ihmiset liikkuneet, nyt se on vain helpompaa. Maailma on kutistunut.
Leino & kumpp. haluavat kääntää kellon viisareita taaksepäin. On totta että mielipiteet ovat polarisoituneet. Se ei kuitenkaan ole seurausta mistään salaliitosta. Me itse loimme maailman jossa meillä on raha, valta ja resurssit. Köyhät vain käyttävät meidän luomiamme mahdollisuuksia.
Ilmoita asiaton viesti
Vennervirta aloittaa väsyneellä ad hominemilla ja jatkaa: ”Maailma on muuttunut jne.”
Kaikki muutos maailmassa ei ole parempaan päin.
Kun huomaa olevansa kuilun reunalla, kannattaa ottaa ihan suosiolla pari askelta taaksepäin ja vaihtaa suuntaa.
Kyse on siitä, että ylikansallinen, globaali suurpääoma pyrkii luomaan maailman, jossa rahalla, tavaralla, orjatyövoimalla, elintasopakolaisilla ja rikollisilla on vapaa liikkuvuus. Elintasopakolaisten ja rikollisten vapaa liikkuvuus on suurpääomalle tärkeää siksi, että sillä johdetaan tavallisten ihmisten ajatukset pois siitä mitä maailmassa on todella tapahtumassa. Kun ihmisten arki on jatkuvaa kamppailua ulkomaalaisia rikollisia, etnisiä jengejä ja toisella tavalla ajattevia suomalaisia vastaan, he eivät pysty kääntymään globaalia suurpääomaa vastaan.
Kyse ei tietenkään ole mistään salaliitosta, sillä ihan julkisesti ja ylpeydellähän tätä tehdään. Vapaan liikkuvuuden suurimmille edistäjille jaetaan jopa mitaleja ja apurahoja.
Tavallisen kansan tasolla kyse on siitä, että huomattuaan, että viranomaiset ja poliisi eivät aio auttaa heitä, tavalliset kansalaiset ennemmin tai myöhemmin alkavat puolustaa itseään, jolloin Ville Hautakangas menee ja – oikeutetussa vihassaan – halkaisee heiltä pään.
Minun mielestäni asia pitäisi hoitaa siten, että rajaviranomaiset käännyttäisivät asiattomat tulijat jo suoraan rajalta.
Ilmoita asiaton viesti
Näkisin itse kerjäläisen ihan vaan sivuhahmona koko jutussa.
Näen vain kaksi tyyppiä, jotka uhkaavat väkivallalla kansalaista, joka on toteuttanut omia kansalaisoikeuksiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt Leino vetäisi niin kovaa tekstiä että oksat pois. Sääli että se vaan oli melko harhaista huttua.
Kyllä suurpääomalla on varmasti osansa. Oletko kuullut esim. Shellin toiminnasta Nigeriassa? Sinä ja minä muuten poltamme sitä öljyä.
Kehitysmaat ovat suureksi osaksi halpojen raaka-aineiden reservejä. Köyhyys on suureksi osaksi seurausta siitä, että me hyödymme siitä. Jos haluat vähentää köyhyydestä johtuvaa maahanmuuttoa vaikutat siihen, että kehitysmaiden tuotteet pääsevät teollisuusmaiden markkinoille.
Mutta tämä on sivupolku. Mikään ei oikeuta tuollaista ahdistelua mitä blogisti kuvasi. Aivan sama oliko kyseessä romani vai ei.
Ilmoita asiaton viesti
Vannevirta kehitysmaiden taloudet ovat myös ritiriitaiset.
Kehitysmaa Iranin öljy tulee nyt rajoituksetta markkinoille ja iheuttaa taloudellisia menetyksiä kehitymaa Venäjälle.
Venäjän täytynee olla Suomen mielestä kehitysmaa, koska Suomi myötää sille kehitysapua.
Ilmoita asiaton viesti
Minä en voi mitenkään vaikuttaa siihen, että kehitysmaiden tuotteet pääsevät teollisuusmaiden markkinoille. Pieni ja velaksi elävä Suomi ei mitenkään voi pelastaa koko maailmaa, hädin tuskin itsensä.
Kaikki reilun kaupan ratkaisut ovat tietenkin mitä suurimmassa määrin ok.
Myös energiaomavaraisuus on hieno asia, eli Suomen tulisi pyrkiä polttamaan mahdollisimman vähän Nigerian öljyä ja mahdollisimman paljon kotimaisia energianlähteitä.
Ainoa keino, jolla Suomi voi tehdä maailman paremmaksi paikaksi edes suomalaisille on ero EU:sta ja eurosta ja oman rajavalvonnan käyttöönotto. Vain rajavalvonta ja välitön käännyttäminen rajalta auttaa siihen, että itä-Euroopan romaneja ei enää ahdistella Helsingissä (koska heitä ei päästetä sinne ahdisteltaviksi.)
Ilmoita asiaton viesti
”Vain rajavalvonta ja välitön käännyttäminen rajalta auttaa siihen, että itä-Euroopan romaneja ei enää ahdistella Helsingissä (koska heitä ei päästetä sinne ahdisteltaviksi.)”
Kuinka altruistisesti pyritkään suojelemaan kerjäläisiä … teikäläisiltä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole olemassa mitään ”meikäläisiä”, jos et sitten tarkoita ihan tavallisia suomalaisia.
Minä olen maalla asuva yksilö, enkä käytännössä koskaan joudu itä-Euroopan romanien kanssa tekemisiin. Ja toivon todella, että he eivät jatkossakaan eksy näille nurkille.
Jos haluat kommentoida varsinaiseen keskustelunaiheeseen jotain, niin esitä vapaasti oma ehdotuksesi siitä, miten itä-Euroopan romaneihin liittyvät ongelmat voidaan Suomessa estää.
Ilmoita asiaton viesti
Mistäköhän johtuu, että ne ”maalla asuvat yksilöt”, jotka koskaan eivät joudu moisten kerjäläisten kanssa tekemisiin, useinkin ovat niitä kaikkein tuomitsevimpia ”heikäläisiä” kohtaan?
”Jos haluat kommentoida varsinaiseen keskustelunaiheeseen jotain, niin esitä vapaasti oma ehdotuksesi siitä, miten itä-Euroopan romaneihin liittyvät ongelmat voidaan Suomessa estää.”
Varsinainen keskustelunaihe tässä blogimerkinnässä ei ole kerjäläisongelman holistinen ratkaisu, vaan törkeä käyttäytyminen hädänalaisia kohtaan ja reaktiot sellaisen käyttäytymisen havaitsijaa kohtaan. Oma ehdotukseni niin muodoin on tämän blogimerkinnän määrittelemän ongelman poistamiseksi tiukempi ote moisia häirikköjä kohtaan.
Ilmoita asiaton viesti
En minä ole mitenkään erityisen ”tuomitseva” ketään kohtaan. Minun puolestani jokainen saa vapaasti elää omassa maassaan ja omassa kodissaan haluamallaan tavalla.
Olen vain sitä mieltä, että ongelmilta vältytään kun ollaan päästämättä niitä Suomeen.
Itse en pidä Suomeen tulleita itä-Euroopan romaneja millään lailla hädänalaisina. Jos heitä jokin alistaa, niin heidän oma, kieroutunut ”kulttuurinsa”.
Ihmisten kuvaaminen julkisella paikalla on lain sallimaa ja normaalia, joten sekään ei mielestäni ole törkeää käyttäytymistä.
Minkälainen rangaistus sinun mielestäsi pitäisi antaa ihmiselle, joka kuvaa romanikerjäläistä yleisellä paikalla?
Ilmoita asiaton viesti
Esitän vastakysymyksiä:
-Minkälainen rangaistus pitäisi sinun mielestäsi antaa sellaiselle, joka kuvaa niitä kuvaajia?
-Minkälainen rangaistus pitäisi mielestäsi antaa sellaisille, jotka hyökkäävät yksittäisen ihmissen kimppuun ja uhkaavat häntä väkivallalla sekä ryöstöllä?
Ilmoita asiaton viesti
Keskustelutapasi muistuttaa trollaamista, koska esität vastakysymyksiä vastaamatta kysymyksiin.
Minun mielestäni Suomen pitäisi erota EU:sta ja eurosta ja ottaa käyttöön oma rajavalvonta. Välttyisimme valtavalta määrältä ongelmia kun lakkaisimme päästämästä niitä Suomeen.
Julkisella paikalla kuvaaminen saa olla minun mielestäni jatkossakin laillista.
Pahoinpitelystä ja ryöstöstä on määritelty rikoslaissa rangaistukset. Niillä mennään. Lisäksi mikäli tekijä on ulkomaan kansalainen, hänet pitää karkottaa maasta rangaistuksen kärsimisen jälkeen.
Tässä tapauksessahan mitään pahoinpitelyä ei tapahtunut, ainoastaan molemminpuolista suunsoittoa. Jos jompi kumpi osapuoli tekee rikosilmoituksen, niin poliisi ja tuomioistuin varmaankin tutkivat ja tuomitsevat.
Ilmoita asiaton viesti
”Tässä tapauksessahan mitään pahoinpitelyä ei tapahtunut, ainoastaan molemminpuolista suunsoittoa. Jos jompi kumpi osapuoli tekee rikosilmoituksen, niin poliisi ja tuomioistuin varmaankin tutkivat ja tuomitsevat.”
Vaikea uskoa, että tässä kirjoittaa sama Jari Leino, joka bloggasi paneelikeskustelustaan nykyisen kansanedustajan Ozan Yanarin kanssa, ja oli ihan varma siinä bloggauksessaan, että oli melko vähällä, että Yanar olisi julkisella paikalla panelistien keskellä saattanut vetää Leinoa turpiin. Todisteena oli äänitallenne, jossa keskustellaan, ja Leino röhönauraa.
Ilmoita asiaton viesti
Tapahtuiko Hautakankaan tapauksessa sinun mielestäsi pahoinpitely? Minun käsittääkseni ei.
Nykyinen kansanedustaja Yanar todellakin menetti malttinsa eduskuntavaalien paneelikeskustelun jälkeen täysin naurettavalla tavalla saaden ns. apinanraivokohtauksen. Jos Husu ei olisi tullut väliin, Yanar olisi saattanut lyödä minua. Entä sitten? Sehän on jo menneen talven lumia.
Miten sinä ratkaisisit itä-Euroopan romaneihin liittyvät ongelmat Suomessa?
Ilmoita asiaton viesti
”Miten sinä ratkaisisit itä-Euroopan romaneihin liittyvät ongelmat Suomessa?”
(=Wie soll man das Judenproblem lösen?)
Tämän blogikirjoituksen kuvaamanlaiset ongelmatilanteet voisi ainakin ratkaista tiukemmalla lainsäädännöllä moisia aggressiivisia häiriköitä kohtaan. Putkaa, linnaa ja vankeutta …
Ilmoita asiaton viesti
Wir haben keine Judenfrage, kuten pääministeri Jukka Rangell totesi Himmlerin kysyessä, miten Suomi aikoo ratkaista juutalaiskysymyksen.
Suomessa ei ollut myöskään minkäänlaisia ongelmia muslimien niin kauan kuin Suomen ainoat muslimit olivat ne kuuluisat tuhat tataaria mattokauppiaankadulla.
Et vastannut aiempaan kysymykseeni, Juha Kuikka: Miten monta vuotta vankeutta sinun mielestäsi pitäisi antaa sellaiselle ihmiselle, joka syyllistyy katukerjäläisen valokuvaamiseen?
Tuleeko sama rangaistus myös suomalaisen katukerjäläisen kuvaamisesta? Jos ottaa kuvan sellaisesta hassusta pahvilapusta, jossa lukee ”Olen suomalainen ja kerjään rahaa kaljaan”? Tuleeko lisää linnavuosia, jos sanoo samalla, että menisit sinäkin saatanan pelle töihin? Montako vuotta ehdotonta vankeutta?
Ilmoita asiaton viesti
A) Hautakangas ei väitä yhtään mitään, että olisi ”saattanut tapahtua jotain” vaan hän kuvailee kuinka herrasmiehet esittävät uhkauksia.
B) Sinua ei edes uhkailtu, vaan kiivas keskustelu muuttui sinun päässäsi mahdolliseksi pahoinpitelyksi. Mikäli kiivas keskustelu tarkoittaa mahdollista pahoinpitelyä, minä olen saanut melkein turpaani monen monta kertaa.
C) Väistät hyppäämällä romanikysymykseen. Tämän tarinan hiljaa istuva naisromani ei ollut minkään valtakunnan ongelma kenellekään, emmekä tiedä hänen tarinaansa.
Ilmoita asiaton viesti
En ole väittänyt, että minua olisi uhkailtu. Olen kuvaillut, miten Ozan Yanar menetti täysin malttinsa kansanedustajaehdokkaiden paneelikeskustelun jälkeen. Mitä tällä vanhalla tapauksella on minkään kanssa tekemistä?
Tämä blogi kertoo vapaan liikkuvuuden, avoimien rajojen ja holtittoman maahanmuuttopolitiikan aiheuttamista ongelmista ja ristiriidoista suomalaisten välillä. Onko sinulla siihen mitään sanottavaa?
Ilmoita asiaton viesti
Tämä blogi ei kerro mistään sinun foliohattuongelmistasi. Tämä blogi kuvaa episodia Helsingin Kurvissa. (#171)
Ilmoita asiaton viesti
Kyseinen episodi kertoo korutonta kieltä vapaan liikkuvuuden, avoimien rajojen ja holtittoman maahanmuuttopolitiikan aiheuttamista käytännön ongelmista ja ristiriidoista suomalaisten välillä.
Yksi nykyisen maahanmuuttopolitiikan päätarkoituksista on kääntää suomalaiset toisiaan vastaan. Joskus se on todella helppoa, koska Sini Lappalaisen kaltaiset, pidäteltyä vihaa täynnä olevat ihmiset tarttuvat mielellään mihin tahansa mahdollisuuteen tuntea moraalista ylemmyyttä JA ”oikeutettua” vihaa ”rasisteja”, ”fasisteja” ja kerjäläisiä valokuvaavia ihmisiä kohtaan.
Muuten heidän elämällään ei olisi juurikaan sisältöä.
Sinilappalaiset keskittyvät ainoastaan ad hominemiin ja keskustelun kieltämiseen. Varsinaiseen ongelmaan (eli itä-Euroopan romanien Suomessa aiheuttamiin ongelmiin) he eivät halua puuttua eikä heillä ole siihen mitään ratkaisuehdotuksia. He haluavat vain kieltää muita keskustelemasta aiheesta.
Ilmoita asiaton viesti
Ensin pakotat oman määritelmäsi blogin sisällöstä blogistille ja kanssakeskustelijoille ja kun siitä huomauttaa alat määritellä huomauttajaa ja jatkat blogin sisällön vääristelyä omien propagandistisien teorioittesi kaavoihin sopivaksi. Ei hyvä.
Ilmoita asiaton viesti
Sinä voit Sini aivan vapaasti kirjoittaa siitä mikä sinun mielestäsi on tämän asian ydin.
Tiedän oikein hyvin, että sinä et pidä minusta etkä minun kirjoituksistani, mutta ei sinun tarvitse noteerata niitä millään tavalla. Kirjoittele ihan mitä itse haluat, mutta älä turhaan nillitä minulle, koska sillä ei ole mitään vaikutusta.
Ilmoita asiaton viesti
Sinä olet puoluejohtaja (x-) ja tässä keskustelussa aktiivinen. On luonnollista noteerata sinun käyttämiäsi taktiikoita.
Ilmoita asiaton viesti
Pauli Vennervirta kirjoitti; ”Kehitysmaat ovat suureksi osaksi halpojen raaka-aineiden reservejä. Köyhyys on suureksi osaksi seurausta siitä, että me hyödymme siitä. Jos haluat vähentää köyhyydestä johtuvaa maahanmuuttoa vaikutat siihen, että kehitysmaiden tuotteet pääsevät teollisuusmaiden markkinoille.”
Suomi on nyttemmin maamme teollisuuden alasajon jälkeen jo tulossa kehitysmaiden joukkoon halpojen raakaaineiden reservinä, josta lähdetään pian Kreikkalaisten tavoin köyhinä pakoon maahanmuuttajiksi muualle. Ja sekös suurpääoman omistajia eli kapitalisteja miellyttää kovasti kun voidaan vielä vapaalla liikkuvuudella edistää tätä meidän kehitysmaallistumista ja maamme suhteellisen yhtenäisen väestön eripuraistamista eli hajoita-ja-hallitse politiikkaan perustuvaa riistoa. Sitä kehitysmaissakin on toteutettu maahanmuuton avulla eritoten Etelä-Afrikassa aikoinaan kun sinne muutti paljon erimaalaisia. Ja Villen tapaiset kapitalismin tukijat propagoivat täysillä tätä kapitalistien vapaan liikkuvuuden agendaa. Samaan aikaan rikkaiden ja köyhien välille rakennetaan yhä enemmän ja isompia muureja, jotta rikkaat voivat passittaa maahanmuuttajat muurin toisella puolella asuvien paikallisten köyhien keskuuteen, samalla kun he itse nauttivat ökyelämästään, jonka ns. vapaan liikkuvuuden kannattajat mahdollistavat, vaikka se ei loppupeleissä koske romanien muuttoa rikkaiden alueille kerjäämään, vaan korkeintaan muutaman asumaan kunhan tarpeeksi on kerjätty romaanikerjäläisten pomon perheelle.
Ilmoita asiaton viesti
Ja vielä lisäksi: Köyhyys on seuraus siitä ettei ihmiset tuota mitään arvostettavaa, mikä antaisi lisäarvoa muden ihmisten elämään. Kadun kulmassa istuskelu ei anna lisäarvoa muiden ihmisten elinoloille eikä ainakaan poista köyhyyttä, vaan ylläpitää sitä tai vähintäänkin köyhyyden leikkimistä ja uusien köyhien synnyttämistä.
Kehitysmaiden tuotteiden pääsy teollistuneiden markkinoille tekee teollistuneen maan omien kilpailevien tuotteiden myynnin usein kannattamattomaksi ja tuottaa täällä köyhyyttä paikallisille suomalaisille samoin kuin afrikkalaiset kangastuottajat köyhtyvät kun maahan on tuotu kehitysmaalumppuja UFFltä. Markkinathan ovat aina kuluttajien rajoittamat, jolloin kehitysmaiden tuotteiden kuluttamisesta aiheutettu hurma onkin meidän teollisuusmaiden surma.
Suosi kotimaista olisi varmasti parempi ratkaisu köyhyysongelmaan, koska silloin ei tarvitse lähteä lähimpää vesistöä edemmäs kalaan tai kerjäämään.
Ilmoita asiaton viesti
Shell pumppaa öljyä josta Nigeria valtio saa valtavat tulot. Ogonin makunalle on luvattu tuotoista 15% ja maksetukkin valtion taholtqa, mutta ne jäävät maakuntajohtajalle jolla on talo jossa on 300 huonetta. Maakuntajohtaja apulaisineen varastaa rahat.
Miksi afrikkalaiset, tässä tapauksessa nigerialaiset, eivät pumppaa itse tuota öljyä?
Siis Afrikkalaista öljyä ei saisi käyttää!
Ilmoita asiaton viesti
Meinaat että tollasia väkivaltaisia urpoja ei ollut ennen maahanmuuttoa? Noi urpot just tekee kaduista vaarallisia, ei maahanmuuttajat. Ainoa kerta kun käynyt oikeasti pahasti kadulla on juuri noiden suomileijonaurpojen tekosia, ja maahanmuuttajia ei ollut lähimaillakaan.
Ilmoita asiaton viesti
Vielä jokin aika sitten,taisi olla viime viikolla,joku varoitti Kurviin menosta .
Varoitus ei tarkoittanut: varo kerjäläisiä!
Vielä vähän aikaisemmin Pitkänsillan eteläpuolella asuvat eivät uskaltaneet mennä pimeällä pohjoispuolelle.
Siihen aikaan yliopistolla opiskeli kai y k s i mustaihoinen. Hänkin oli jenkki.
Ilmoita asiaton viesti
Nteeksi vain, unohtuiko sinulta Tuiran ”kirvesmies”, ei jäänyt valokuvaukseksi eikä suunsoitoksi valitettavasti.
Yksittäistapaus tämäkin.
Ilmoita asiaton viesti
Päinvastoin. Tämä aihehan on tänäänkin yhdistänyt ihmisiä yli sukupuoli-, seksuaali-, ikä- ja puoluerajojen. Eromme EU:sta ei edesauttaisi typeryyden vähenemistä. Suomessa on pitkät perinteet vähemmistöjen kiusaamisesta kauan ennen EU-jäsenyyttä.
Ilmoita asiaton viesti
Nin on pitkät perinteet vähemmistöjen kiusaamisesta,onneksi suunta on saatu muutettua enemmistön halveksemiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Leino jutustelee:
”Kuten huomaamme, holtiton maahanmuuttopolitiikka on saavuttanut päätarkoituksensa, joka on suomalaisten kääntäminen toisiaan vastaan.”
Uutisväläys, Leino: vaikka tämä maa olisi pitänyt rajansa täysin suljettuina viimeiset 50 vuotta, niin kyllä sinä olisit ainakin minun mielestäni kaikin puolin vastenmielinen yksilö.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä lienee kyseessä ns.”heinäkuun epidemiasta”: kaikki mielenterveys-ja päihdepuolen hoitopaikat ovat kesällä suljettuina ja se näkyy katukuvassa. Niinpä joku saattaa heikkoina hetkinään mennä heilumaan kadulle kameran kanssa huomiovaatteissa ja alkaa kuvata kerjäläisiä. Sellaista ei varmasti tekisi ihminen, jolla ovat ns.”kaikki muumit laaksossa”.
Ilmoita asiaton viesti
Väärä olettamus ja yleistys.
Ilmoita asiaton viesti
Hienoa ja rohkeaa toimintaa aloittajalta, mielestäni.
Kyllä nuo kotimaiset moniosaajat toiminnallaan häpäisivät lipun. Todennäköisesti eivät tajua edes hävetä.
Ilmoita asiaton viesti
Kysyn vaan, paljonko rahaa blogisti Ville Hautakangas antoi kyseiselle kerjäläiselle ?
Väkisin nousevat mieleen natsien keskitysleirit ja niiden lähistöllä asuneet kyläläiset, jotka eivät auttaneet tuhoon tuomittuja juutalaisia ja muita vangittuja, joista romanit muodostivat merkittävän osan.
Ilmoita asiaton viesti
Ville, halauksia sinulle, koska rohkenit.
Ilmoita asiaton viesti
Paljon rohkeampaa olisi ollut mennä antamaan muutama kolikko romanikerjäläiselle. Ainakin Helsingissä tästä teosta saa lähes aina ympäristöstä paheksuvia katseita osakseen.
Blogistin kiire saunaan ilmeisesti esti romanikerjäläisen todellisen auttamisen.
Ilmoita asiaton viesti
Minulla ei ole tapana antaa rahaa kenellekään kadulla. Mutta ei myöskään hätyyttää tai kiusata ihmisiä.
Sen sijaan usein kuvaan vastaantulevia mielenkiintoisia asioita, jotka usein ovat myös tyhmiä ja / tai vastenmielisiä.
Ilmoita asiaton viesti
Minulla on tapana antaa rahaa kadulla.
Olen usein antanut rahaa kadulla lipaskeräyksiin sotiemme veteraaneille, Punaisen Ristin katastrofirahastoon , Pelastusarmeijan joulupataan jne. Myös yksittäisille ihmisille annan usein rahaa, jos he sitä pyytävät. Summat eivät toki ole suuria, yleensä vain kolikoita.
Toivottavasti et pidä satunnaista rahan antamistani niin tyhmänä, että paikalle sattuessasi ottaisit tilanteesta valokuvia. Sitä pitäisin vastenmielisenä.
Ilmoita asiaton viesti
Omituiset arvailut lähtivät # 1´stä. Sitä sanotaan harhauttamiseksi tai trollaukseksi kun laittaa omituisia arvauksia liikkeelle.
Ilmoita asiaton viesti
Tuskin olivat työmaalta tulossa tai jos olivat niin jostain yhden kahden miehen firmasta. Toisen kengistä ei varmasti näe, mutta ainakaan toisella ei ole turvakenkiä, mitkä ovat pakolliset kaikkialla. Tuntuisi omituiselta jos pelkät kengät olisi vaihdettu. Jokainen isompi työnantaja vahtii tällaisia.
Eiköhän kyseessä siis ole ihan perus leijonakoru-rikollisia, jotka pukeutuu työmieheksi, koska se auttaa keikkaa tehdessä. Suomalaiset eivät osaa edes epäillä kun joku työvaatteissa menee kellariin, että kyseessä ei olekaan huoltomies.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, ei tosta saa selkoa. Voihan olla että kyseessä olevat kaverit ovat juuri antaneet romanille 10n siitä hyvästä että saavat ottaa kuvan. Tällaista ansaintamahdollisuutta käytetään yleisesti lisätienestejä tuomaan.
Ilmoita asiaton viesti
Sörkan kurvi on tapahtumapaikka. Helsingissä.
Eräiden tahojen mukaan siis siellä, missä asuu vain homoja, suvakeita ja narkkari wannabe-taiteilijoita. Hups keikkaa jos punaviherkuplassa siis esiintyy näin räikeää arkipäivän rasismia niin mikähän on tilanne muualla? Tuskin niin olematon kuin eräät väittävät vaan taitaa pikemminkin olla räjähtämässä käsiin.
Ilmoita asiaton viesti
Kuvasarja paljastaa armotta, että onpas siitä aikaa kun olen Kurvin nurkilla liikkunut. Piti katsoa kuvia muualtakin, että sai jostakin tutusta kiintopisteestä kiinni. Taustan vanha matala liikerakennus on täysin ennallaan.
Ulkomaiset, etupäässä Romaniasta tulevat 400–600 tulevat kerjäläiset kaiken kaikkiaan saa aika monella tunteet lämpenemään. Aivan kaupunginjohtaja Jussi Pajusta myöten.
Pääministeriaikana 2010 Matti Vanhasen neuvo oli, että kerjäläisongelma poistuu kun kukaan ei anna rahaa kerjäläisille.
Myös Helsingin Kaupunginhallituksessakin on käyty vaikka mitenkä monta keskustelua mahdollisesta
”> järjestäytyneestä rikollisuudesta. Ja myös monet puheenvuorot siitä että pitäisikö kaupungin järjestyssäännöllä kieltää kerjääminen kokonaan.
Jostakin syystä romanikerjäläisille ei mansikanpoimintahommat puhumattakaan puolukanpoiminta maistu yhtään, vaikka noista töistä päiväpalkka olisi vähintään 5-kertainen katuhommiin verrattuna. Mansikanpoimintaan pitää tuoda toista väkeä, Romanian naapurista Ukrainasta.
—
Kaduilla kerjääminen ja siihen suivaantunut kantaväestö ei ole mikään Suomen ja Helsingin poikkeustapaus. Samanlaista kinaa, sosiaalieduista, olemisen ja elämisen elintilasta ym. käydään päivittäin kaikkialla muuttopaineen kohteena olevissa länsimaissa.
Tilanne ei tunnu olevan helpottumaan päin. Euroopan laajuinen, kaikkien kansojen yhteisymmärrys ei vaikuta olevan kasvamassa. Päin vastoin saattaa lamakauden viivytellessä kärjistyä lisää.
Juridisesti katsoen sekä lähietäisyydeltä häiritsevästi kuvia räpsineet, että toisaalta netissä kuvien julkaisijat liikkuvat aika rajamailla kameroidensa kanssa. Onneksi tönimistä suurempia henkilövahinkoja ei lopulta syntynyt.
Kerjäämässä ollut naisihminen ei tiedä kantaväen kohinasta ja netin kuvista mitään. Sai ilmeisesti päivän työnsä tehtyä kuitenkin suht rauhassa, kuten ennenkin.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta jos luku- ja kirjoitustaitoon mahtuu vain yksi sana, turha siitä on kunnon kansalaisia syyttää.
Ilmoita asiaton viesti
Facebook on ihan oikea paikka tuoda kuvia esiin, tuollaisen natsihenkisen katuväkivallan sormien läpikatsominen, myös järjestyspoliisilta, on vain rikollisuuden hyväksymistä. Onhan suositeltu muissakin tapauksissa kuten ajoneuvovarkauksissa, että ei käytetetä väkivaltaa, vaan kuvataan rikostapaus ( rekisterikilvet) kuten tässäkin tapauksessa on oikein tehty. Äärioikeistorikokset, kuten Bering ovat lisääntyneet, ikävää jos järjestyspoliisi ne hyväksyy.
Ilmoita asiaton viesti
Meitä on moneen junaan, intimietäisyydelle tunkeutuminen ventovieraan ihmisen kyseessä ollessa, ja pyytämättä, ei ole kenestäkään kivaa vaan ahdistavaa, samoin valokuvaaminen vaikka kuinka oltaisiin julkisella paikalla. Mahdollisesti tapahtuneesta sanallisesta loukkauksesta ei kuvien perusteella voi sanoa mitään.
Mistähän rikoksesta hra Anttonen parivaljakkoa oikein siis syyttäisi, jäi epäselväksi?
Paheksuttavaa käytöstä toki, mutta varsinaista rikosta ei nähdäkseni tapahtunut, koska tapauksessa ei tämän pidemmälle kuitenkaan menty, kuten väkisin käyty käsiksi naisen genetaaleihin, joukkoraiskattu häntä tmv.
Nooh Mukasuvaitsevaisto sai nyt maahanmuuttokriittisyydelle – aivan puuntakaa ja yllätyslahjana – oikein käytännön mannekiinit, mistä he hurmostilassa nyt yhdessä täällä suoraan ääneen kiljuvat ja Sankari-Villeään kilvan ylistelevät – ainakin siihen asti kuin tilanteen feikkiys myöhemmin kaikille ehkä paljastuu.
Ilmoita asiaton viesti
Niin. Ja jos tilanne olisi toisinpäin niin Vaittinen&co. huutaisi kurkku suorana holtitonta mamupolitiikkaa.
Tällaista arkipäivän rasisimia on oikeasti järkyttävän paljon. Se on Suomessakin toki vähentynyt kun suurin osa on tullut suvaitsevaisiksi, mutta viime vuosina Perussuomalaisten ja maahanmuuttovastaisuuden nousu on pahentanut tilannetta. Salonkikelpoisesta rasismista nämä leijonakorumiehet saavat ideologisen selkänojan itselleen. Tällaista keskellä päivää yleisön edessä tapahtuvaa kiusaamista ei voi hyvällä katsoa, koska se kertoo että nämäkin oikeastaan luulivat saavansa yleisön hyväksynnän toimilleen.
Ilmoita asiaton viesti
Tähän mennessä tapahtunut:
– kaksi huomioasuista miestä valokuvaa romanikerjäläistä
– Hautakangas havaitsee tapauksen ja valokuvaa huomiomiehiä
– huomiomiehet uhkaavat Hautakangasta väkivallalla ja tarttuvat tämän hihaan ja pyörään
– Hautakangas uhkaa tappavansa ainakin toisen huomiomiehistä.
Sitten tilanne laukeaa. Kenellekään ei tullut pipi, joten ei hätää.
Ongelma (itä-Euroopan romanien olo Suomessa) on itseaiheutettu. Sitä ei ole mikään pakko hyväksyä, vaan se voidaan torjua rajavalvonnalla. Mikään muu keino ei poista ongelmaa, vaan sen lieveilmiöt (huijaukset, ryöstöt, varkaudet, raiskaukset, pakkoprostituutio, väkivalta) tulevat vain lisääntymään.
Tässä vaiheessa minua kiinnostaisi tietää, havaitseeko Hautakankaan haukansilmä ikinä niitä tilanteita, joissa romani”kerjäläiset” varastavat kaupassa käyneen vanhuksen rahat tai sovittavat kultaketjua väkisin kaulaan ja varastavat samalla mummon aidon kultaketjun? Räpsähtääkö Hautakankaan kamera, kun itäeurooppalaiset murtautuvat jälleen jonkun suomalaisen kotiin tai autoon? Vai onko kamerassa punavihersuodatin, joka estää havaitsemasta totuutta?
Ilmoita asiaton viesti
Ja kuinka itse menettelisit, jos joku alkaisi käyttäytyä kadulla väkivaltaisesti sinua kohtaan ja yrittäisi ryöstää kamerasi?
Ilmoita asiaton viesti
Väkivalta ja väkivallalla uhkailu on hei aina väärin. Keskustelemalla asiat ratkeavat.
Ja kuinka itse menettelisit, jos romani”kerjäläiset” varastavat kaupassa käyneen vanhuksen rahat tai sovittavat kultaketjua väkisin kaulaan ja varastavat samalla mummon aidon kultaketjun? Räpsähtääkö sinun kamerasi, kun itäeurooppalaiset murtautuvat jälleen jonkun suomalaisen kotiin tai autoon?
Ilmoita asiaton viesti
Keskustelemallahan tämäkin tilanne tuli ratkaistuksi. Keskustelun sisältö tuossa tapauksessa vain oli ratkaisuun pääsemiseksi sovitettu asianmukaisesti.
Jos minulla olisi kamera, niin voisin toki ottaa kuvan tuossa ensiksi mainitsemassasi hypoteettisessa tilanteessa, jos kuvan ottaminen äkkiseltään onnistuisi. Mutta tuo on vain keksimäsi tilanne.
Mitä puolestaan tulee tuohon viimeiseen lauseeseesi, niin suomalaiset ovat itäeurooppalaisia, jos ketkä. Katsopa karttaa!
Ilmoita asiaton viesti
Olet siis sitä mieltä, että (kun romani”kerjäläiset” varastavat kaupassa käyneen vanhuksen rahat tai sovittavat kultaketjua väkisin kaulaan ja varastavat samalla mummon aidon kultaketjun) kyseessä on ”hypoteettinen tilanne”, joka on minun keksimäni.
Oletko täysin tietämätön maailman ja Suomen tapahtumista vai valehteletko vain ideologisista syistä?
Ilmoita asiaton viesti
Toki Suomessa voi kuvailemasi tilanteen mukaisia ryöstöjökin olla tapahtunut, mutta millä perusteella uskot, että tuo kerjäläismummo olisi jotain sellaista tehnyt?
Eikö rikolliset ole vastuussa itse omista tekemisistään eikä moista vastuuta oikeusvaltiossa sälytetä mihinkään heihin liittyvään satunnaiseen viiteryhmään. Vain Pohjpois-Koreassa pannaan loikkareiden sukulaiset kuolemanleireille.
Ilmoita asiaton viesti
En ole ehdottanut kenenkään laittamista kuolemanleirille.
Minä olen ehdottanut rajavalvonnan käyttöönottoa, koska se on ainoa keino estää itä-Euroopan romaneihin liittyvät ongelmat Suomessa.
Minun mielestäni Suomessa ei tarvita ulkomaalaisia varkaita, huijareita, ryöstäjiä, raiskaajia, elintasopakolaisia eikä kerjäläisiä. Ei ainuttakaan.
Ilmoita asiaton viesti
Logiikkasi menee jotenkin siten, että jos suomalaiset nahistelevat keskenään, niin syyllinen on yksin se romanialainen, joka rauhassa istuu paikallaan. Häntä ei pitäisi päästää maahan, koska hän generoi nahistelua. Tuo on sukua sille ajatukselle, että naisia ei pidä päästää yöllä ulos, koska he voivat tulla raiskatuiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Minun logiikkani EI mene noin. Vääristeletkö asioita tyhmyyttäsi, trolliuttasi vai ideologisista syistä?
Minä olen väittänyt, että:
– nykyisen, holtittoman maahanmuuttopolitiikan yksi päätarkoituksista on kääntää suomalaiset toisiaan vastaan, ja siinä onkin onnistuttu hyvin
– ainoa, paras ja helpoin keino itä-Euroopan romanien Suomessa aiheuttamien ongelmien estämiseksi on olla päästämättä heitä Suomeen.
Ns. syyllinen ei tietenkään ole se ulkomaalainen, joka tulee tänne etsimään ilmaista elämää tai helppoja rikoksentekomahdollisuuksia, vaan ne poliitikot, jotka mahdollistavat tämän omien tarkoitusperiensä saavuttamiseksi.
Mitä tarkoitat sillä, että ”naisia ei pidä päästää yöllä ulos”?
Suomessa naiset saavat itse päättää, missä ja mihin aikaan liikkuvat. Minun mielestäni tämä perinteinen suomalainen malli on erittäin hyvä ja haluan sen jatkuvat tulevaisuudessakin. Muun muassa siksi en halua, että Suomeen tuodaan ihmisiä naisia alistavista kulttuureista. Pääkaupunkiseudulla valtavan suuri osuus ulkona tapahtuneista raiskauksista on ulkomaalaisten / maahanmuuttajataustaisten tekemiä. Raiskaajien joukossa on myös itä-Euroopan romaneja.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä tahansa yritätkin epätoivoisesti selventää, niin asenteesi on sellainen, että kadunkulmassa rauhassa istuvaa naista ei olisi pitänyt päästää maahan siksi, että suomalaiset miehet nahistelevat keskenään.
Mikä on kriteerisi maahanpääsyn estämiselle? Romanian kansalaisuus, etninen tausta, vai joku muu?
Ilmoita asiaton viesti
Suomeen pitäisi – kansalaisuudesta ja etnisyydestä riippumatta – päästää vain sellaisia ulkomaalaisia, joilla on jokin järkevä (myös Suomen ja suomalaisten kannalta järkevä) syy tulla Suomeen ja joista on Suomelle hyötyä.
Tarkennan näitä kriteerejä mielelläni sitten kun joku maksaa minulle sellaisesta työstä.
Ilmoita asiaton viesti
En maksa sinulle vastauksesta, mutta ihmettelenpä vain kuinka rajavalvojat voisivat jokaisen turistin kohdalla suorittaa analyysiä siitä kuinka ”tärkeätä” tuon ihmisen maahan päästäminen on suomalaisten kannalta.
Ilmoita asiaton viesti
Vastaan ihan ilmaiseksi vielä tämän kerran, että osa työstä voidaan ulkoistaa ulkomailla oleville Suomen edustustoille asettamalla viisumipakko tietyille maille. Jo pelkästään viisumin hakemisen vaiva ja hinta karsisivat kaikkein turhimpia tulijoita.
Ja jos ko. maat (vaikkapa Romania ja Bulgaria) vastavuoroisesti asettavat viisumipakon suomalaisille, niin se on suoraan sanottuna yksi paskan hailea.
Ja tietenkin Suomen pitää ja kannattaa joka tapauksessa erota EU:sta ja eurosta.
Ilmoita asiaton viesti
Kuikka, olin paikalla, kun rajavartijat käännyttivät eestiläisen nuoren naisen, joka tuli turistiviisumilla täällä asuvaa veljeään tapaamaan.
Nainen sanoi oleskelevansa viikon, mutta rahaa oli vain 200 markkaa, joten epäiltiin seksinmyymisestä.
Kysytäänkö nytkään turistiviisumilla maahantulevilta thaimaalaisilta marjanpomijoilta kauanko he aikovat olla maassamme ja paljonko on rahaa mukana.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt yksityiskohdatkin valokuvissa alkavat kirkastua. Juha Kuikka erottaa kuvassa jo kerjäläismummon !
Juha K. , mikä on haukansilmäsi salaisuus, ideologinen ?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä se ”mummo” niissä kuvissa näkyy. Varsinkin toisessa kuvassa takaapäin selvästi. ”Mummohan” ei välttämättä tarkoita stadissa isoäitiä, vaan ketä tahansa naispuolista. Ennen vanhaan mentiin diskoon skodaamaan mummoja.
Ja ”kerjäjäläismummo” on käsitteenä vakiintunut.
Ilmoita asiaton viesti
”Varsinkin toisessa kuvassa takaapäin selvästi”
Ilmoita asiaton viesti
Niin juuri, ymmärsit oikein!
Ilmoita asiaton viesti
No, olihan siellä blogistin kertoman mukaan ”humanoidejakin” 🙂
Ilmoita asiaton viesti
” – Hautakangas uhkaa tappavansa ainakin toisen huomiomiehistä.”
Hautakangas: ” Uhkailuun vastasin, että jos tästä joku poliisijuttu tulee, niin juttuun tulee liittymään vähintään yksi haljennut pää.”
Tuon ymmärtää helposti myös siten, että Hautakangas puhui pelonsekoisena omasta päästään, ja siinä samassa parivaljakko totesi että ´pelottelut´ riitti nyt, heille tuli jopa hiukan sääli rastamiestä ja samassa päätös että se oli nyt siinä… ja päättivät poistua paikalta (jos tilanne olisi todellinen, tarkoitan)
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoitat varmaan niitä liivipuseroisia?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitän kommenteista, myös niistä jotka paljastavat putkiajatuksia sun muita kanoottien inkkarivajeita. Ihan harmittaa, että täältä on niin helppo tuhota kommentteja jälkeenpäin, ja että ylläpitokin sensuroi niitä jopa vaikkei mitään lakia olisi rikottu.
Eilinen loppuilta tapahtuman jälkeen meni sinänsä rattoisasti ja hyvässä seurassa, mutta en vain pystynyt nukkumaan, ennen kuin sain tämän asian jotenkin purettua.
Pistin Puheenvuoroon, koska Facebookini oli ja on täysin tukossa – ja koska tämä nyt on parempi alusta julkaista asioita, jos haluaa löytää ne vielä vuosien päästä.
…
Ongelmahan väkivallassa on se, että se aina yllättää. En odottanut, että päällisin puolin selväpäisiltä vaikuttaneet äijät kävisivät kiinni tai ryhtyisivät uhkailemaan. Oletin, että heidän kanssaan voisi ehkä keskustella siitä, miksi häiriköivät jotain köyhää, joka ei aiheuta mitään harmia kenellekään.
Olisin ehkä saattanut kysyä, ovatko herrat ollenkaan täältäpäin, ja tietävätkö, että sama nainen istuu siinä joka päivä.
Jos olisin odottanut edes lievää väkivaltaa tai suoranaisia uhkauksia, en olisi jäänyt ukkojen ulottuville.
Laittomiin uhkauksiin ei kuitenkaan pidä alistua. Otan ennemmin kuonooni kuin alistun, ja puolustaudun mieluummin kuin otan kuonooni. Tämän ilmaisin herroille, eikä kumpikaan lopulta halunnut ottaa riskiä.
…
Ja kun joku kysyi, miksi laitoin hakusanaksi ”persut”: Perussuomalaiseen puolueeseen on pesiytynyt vahva äänekkäiden rasistipopulistien porukka, joka kosiskelee äänestäjiään muukalaisvihamielisyydellä ja jos ei nyt suorastaan rohkaise pahantekoon, niin ainakin tarjoaa sille jatkuvasti lisää oikeutusta helposti nieltävillä valheillaan.
Tässä esimerkiksi Leinon edustama Muutos 2011 on pikkutekijä, sillä se ei amatöörimäisillä toimillaan pysty tekemään rasismista salonkikelpoista. Kuten esimerkiksi Halla-aho kovasti tekee, ja suuri joukko matkijoita kintereillään.
Olen kirjoittanut tästä ongelmasta ennenkin, jo vuosien ajan, ja esimerkiksi persujen allekirjoittaman ”rasisminvastaisen peruskirjan” suhteen olin täysin oikeassa jo 2011.
Ei ole rivejä siivottu, ei ole käyttäytymistä suitsittu eikä meininki muuttunut. Pari turhaa tyyppiä potkivat puolueestaan sittemmin – natsitervehdysten takia. Se ei heitä kiinnosta, jos puolueelle ääniä kalastavat, selkeästi rasisteiksi profiloituneet täysmulkut levittävät pahantahtoisia valheita vuosi toisensa jälkeen.
Linkki ikivanhaan kirjoitukseeni:
http://hautakangas.puheenvuoro.uusisuomi.fi/64469-…
Ilmoita asiaton viesti
Sen verran oikaisisin, että Leino ei enää edusta Muutos 2011:ta eikä Muutos 2011 edusta Leinoa, joka erosi pj:n tehtävästä vaalitappion jälkeen #poliittinenvastuunkanto.
Muutospuolueella oli aikoinaan monia tavoitteita (sananvapaus, suora demokratia ja suomalaisten etu), mutta ”rasismin tekeminen salonkikelpoiseksi” ei taatusti sisältynyt niihin, kuten hyvin tiedät.
Kuvailemallasi tapauksella ei myöskään ole mitään tekemistä salonkikelpoisuuden eikä oikeastaan rasisminkaan kanssa. Ulkomaalaisten kerjäläisten ja rikollisten invaasio aiheuttaa väistämättä negatiivisia tunteita ja lopulta myös tekoja.
Muutos 2011 ry. on sikäli samassa tilanteessa Piraattipuolue ry:n kanssa, että kumpikaan ei saanut viime vaaleissa kansanedustajia läpi (Muutoksella oli yksi kansanedustaja vuoden 2014 alusta alkaen), molemmat on poistettu puoluerekisteristä ja molemmat keräävät parhaillaan kannatuskortteja. Kuten sanoin, itse en ole enää mukana Muutoksen toiminnassa, joten heitä on turha syyllistää minun tekemisistäni tai sanomisistani. Lisätietoja uudistuneen Muutoksen tilanteesta ja tavoitteista antaa uusi puheenjohtaja Jari Väli-Klemelä.
Ilmoita asiaton viesti
Katselin mm. sinun puheitasi ja hienoja eduskuntavaaliehdokkaitanne, kuten Frederikiä ja sitä mitälie tietosuojarikoksista epäiltyä tositv-julkkispoliisia.
Maahanmuuton suitsiminen vaikutti olevan agendalla korkealla, ja suora demokratia vain tie kohti tavoitetta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tainnut tositv-julkkispoliisi olla meidän listoilla. En ainakaan muista. Itsenäisyyspuolueen ehdokkaana oli Marianne Kiukkonen, jos häntä tarkoitat.
Monilla Muutoksen ehdokkailla oli maahanmuuton suitsiminen agendalla korkealla. Ainakin minulla. Mutta minun puheitani tuskin voi luonnehtia salonkikelpoisiksi. Sananvapaus on harvoin salonkikelpoista. Mutta pääasia, että ihmisillä on mahdollisuus sanoa sanottavansa JA se johtaa myös poliittisiin toimenpiteisiin.
Minun mielestäni maahanmuuton pitäisi olla samanlainen poliittinen kysymys kuin kaikki muutkin, eli siitä pitäisi voida keskustella vapaasti, olla eri mieltä ja mikäli yhteisymmärrystä ei löydy, siitä pitäisi voida suoran demokratian mukaisesti järjestää sitovia kansanäänetyksiä, tyyliin
Haluatko Suomeen kerjäläisiä ulkomailta (kyllä/ei)?
Haluatko Suomeen taskuvarkaita ulkomailta (kyllä/ei)?
Haluatko Suomeen asuntomurtojen tekijöitä ulkomailta (kyllä/ei)?
ja sen jälkeen päättäjien pitäisi lainsäädännössä toimia kansan tahdon mukaisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Näin pienpuolueitakin seuranneena voin sanoa, ettei Piraateilla näytä olevan hätiä mitiä. Väli-Klemelällä voi olla kova savotta korjata jälkiä ja palauttaa mainetta. Ja johan White kirjoitti teille tunnarin jo vuosikymmeniä sitten.
https://www.youtube.com/watch?v=FIRhr5Rl3YI
Ilmoita asiaton viesti
HEh…nokkelaa, White change
Ilmoita asiaton viesti
Tässä toinen vaihtoehto tunnariksi:
https://www.youtube.com/watch?v=ADilN0erl_k
Ilmoita asiaton viesti
Leino on oikeassa. Muutospuolue ei tehnyt rasismia salonkikelpoiseksi vaan se on ollut ihan avointa ja melko räävitöntä. Persuissa on sitä salonkikelpoisempaa mallia sitten tarjolla.
Ilmoita asiaton viesti
Leino vastasikin jo omalta osaltaan, mutta lisätään nyt…
”Kuten esimerkiksi Halla-aho kovasti tekee, ja suuri joukko matkijoita kintereillään.”
Miten niin? Halla-ahohan on ollut nimenomaan vahvasti mukana laatimassa sitä rasisminvastaista julkilausumaa, jonka olemassaolosta selvästi itsekin tiedät. Kyseistä julkilausumaa kannatetaan laajalti myös muutoksessa, jos kohta onkin luontevaa etteivät persut kilpailevalta puolueelta siihen nimiä kysyneetkään. No, Hirvisaaren nimi siinä toki on mutta hänkin on tainnut politiikasta luopua.
Hieman harmillista, että parin uhoajan takia rupeat perusteettomasti syyllistämään kokonaista puoluetta, jos et kahta.
”Se ei heitä kiinnosta, jos puolueelle ääniä kalastavat, selkeästi rasisteiksi profiloituneet täysmulkut levittävät pahantahtoisia valheita vuosi toisensa jälkeen.”
Niinkuin ketkä?
Ilmoita asiaton viesti
Halla-aholla ja kumppaneilla on vastenmielinen tapa panna liikkeelle perättömiä huhuja (joista sai alkunsa mm. taannoinen lastenvaunugate), eivätkä he juuri koskaan oikaise julkaisemiaan vääriä tietoja vaikka ne miten kumottaisiin faktoilla.
Perättömistä huhupuheista tulee mantroja, joita toistellaan kunnes ne ovat ”kriitikoille” totisinta totta; jokainen somalialaislapsi tarvitsee aina upouudet lastenvaunut, somalimiehille asennetaan sossun kustantamat kultahampaat, maahanmuuttajat saavat moninkertaiset sosiaalietuudet kantaväestöön verrattuna…
..kaikki tuo vain sattuu olemaan roskaa ja valhetta. Mutta koska kyseinen roska palvelee ”kriitikoiden” tarkoitusperiä, sitä tungetaan aina vain lisää, ja tyhmät uskovat.
Parin päivän takainen esimerkki ps-kansanedustajasta, jolle tärkeämpää oli maahanmuuttajien mustamaalaaminen kuin faktojen tarkistaminen:
http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2015/07/21/perus…
Ilmoita asiaton viesti
”Ja kun joku kysyi, miksi laitoin hakusanaksi ”persut”: Perussuomalaiseen puolueeseen on pesiytynyt vahva äänekkäiden rasistipopulistien porukka, joka kosiskelee äänestäjiään muukalaisvihamielisyydellä ja jos ei nyt suorastaan rohkaise pahantekoon, niin ainakin tarjoaa sille jatkuvasti lisää oikeutusta helposti nieltävillä valheillaan.”
Tässä perustelussa ei ole mitään järkeä. Ei ole todellakaan relevanttia liittää mitään puoluetta kokonaisuutena teemaan, joka koskee yksittäistä tapahtumaa, kuten tätä ja tässä tapauksessa rasistista vainoamista. Vaikka päinvastaista on väitetty, uskon Hautakankaan tapahtumakuvausta. Perussuomalaisten liittäminen asiaan mutu-tuntumalta sen sijaan on sitä paljon puhuttua yleistämistä ja leimaamista. Mustamaalaamista ja tarkoitushakuisuutta.
Vastaavana ja kuvitteellisena esimerkkinä olisi kai asianmukaista ja aihepiiriin liittyvää laittaa haku-/asiasanaksi ”vihreät” kirjoitukseen, joka koskee ydinvoimalatyömaalle tunkeutunutta parivaljakkoa siksi, että vihreissä on intuitiivisesti luultuna muita puolueita enemmän jäseniä, jotka vastustavat ydinvoimaa ja kannattavat epäsuorasti myös vastaavaa aktiivista toimintaa, vaikkeivat asianosaiset tunkeilijat olisi vihreän puolueen jäseniä saati edes äänestäjiä.
Tai laittaa hakusanaksi ”demarit” kirjoitukseen, joka käsittelee ammattiyhdistysliikkeen sisällä tapahtuneita kupruja.
Tai ”vasemmistoliitto” kirjoitukseen, joka käsittelee anarkistien väkivaltaisia edesottamuksia.
Tai ”kepu” kirjoitukseen, joka käsittelee vaalirahoitukseen liittyviä väärinkäytöksiä. Kepuhan oli asiaan liittyen suorastaan myrskyn silmässä muutama vuosi sitten. Varmasti ”osumia” tuottava hakusana aihepiiriä koskien.
Tai ”piraattipuolue” tekijänoikeusrikoksia käsittelevään tekstiin, vaikkei asianosainen olisi puolueenne jäsen.
Tällainen toimintahan ei toki missään nimessä vihjaa mitään.
Nyt jotain rotia tähän touhuun. Tämän rautaisemmasta langasta en osaa asiaa vääntää.
Tämä kaikunee kuuroille korville, mutta pyydän, että poistat ”persut” tämän kirjoituksen hakusanojen joukosta. Koen asian henkilökohtaisesti loukkaavana ja lisäksi rikkoo Uuden Suomen sääntöjä, jos tarkasti otetaan:
”Älä levitä huhuja tai valheita.”
(Tämä on ensimmäinen kerta, kun viittaan kenellekään palstan säännöistä. Jossain vaiheessa menee kuppi nurin.)
Ilmoita asiaton viesti
Ville, elä nyt ”mulkkua” ala häpäisemään paatoksessasi, eihän minua eikä sinuakaan oli olemassa ilman sitä.
Ei ainakaan minua, sillä keinohedelmöitystä ei ollut silloin vielä käytössä.
Ilmoita asiaton viesti
” Otan ennemmin kuonooni kuin alistun, ja puolustaudun mieluummin kuin otan kuonooni.”
Niin perus tyypillistä nettipullistelua.
Se on toki harvinaisempaa, että omalla nimellä pullistellaan.
Ylivoimaisesti parasta itsepuolustusta ovat nopeat jalat sekä kyky ennakoida ja välttää väkivaltaan johtavia tilanteita.
Ilmoita asiaton viesti
Jalat alle olen ottanut monesti.
Se vain ei onnistu, kun on munamankeli reisien välissä ja vittupää ahdistelija roikkumassa vaatteissa.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä niin, kuten myös joskus. Puhumalla olen käytännössä selvinnyt aina uhkaavista tilanteista, joiden laskemiseen riittävät onneksi yhden käden sormet.
Ihan ymmärrettävää, että tunteet on pinnassa jos asiat ovat suunnilleen noin menneet, niin se pitää ollakin ja kunnolla v*tuttaa aikansa… Hyvä kaikkien kannalta kuitenkin ettei mennyt yhtään enempää fyysiseksi typerä tilanne vaan raukesi ajoissa sitä ennen.
Ilmoita asiaton viesti
Verbaalisesti Hautakankaallakin on vielä varaa parantaa.
Ilmoita asiaton viesti
https://vimeo.com/134304636?utm_source=email&utm_m…
Ilmoita asiaton viesti
Ohoh, mitenkä tuon löysit?
Todistaa kertomuksen autenttisuuden vaikkakaan villapaidan hihasta repimistä en tuossa pätkässä huomannut. Sen sijaan uhkaava peräänjuoksu, jota ei mainittu.
Ilmoita asiaton viesti
Villelähän olisattumoisin kuvaaja mukana, niin häneltä tietenkin.
Ilmoita asiaton viesti
#210.
”Todistaa kertomuksen autenttisuuden vaikkakaan villapaidan hihasta repimistä en tuossa pätkässä huomannut. Sen sijaan uhkaava peräänjuoksu, jota ei mainittu.”
Uppoutumatta asiaan ensisilmäykseltä arvelisin kuvaajan olleen ulkopuolinen, jolloin on hyvin mahdollista, että ’hihasta repiminen’ on toiminut kimmokkeena nauhoittamisen aloittamiselle, näin ollen video alkaisi vasta tämän jälkeen.
Kommentissa #215 Hautakangas kertookin videon alkavan vasta sen jäkeen.
Ilmoita asiaton viesti
Nythän tämä menee mielenkiintoiseksi! Saunomaan matkalla olleella onkin salakuvaava kaveri. Etteipä olisi piraatit väijyttäneet kahta white trashin edustajaa saunomisen sijaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kävikö pimeässä mielessäsi jo sellainen ajatus, että huomioäijät saattaisivatkin olla vihervasemmiston trolleja / soluttautujia?
🙂
Ilmoita asiaton viesti
Väistit itse asian. 🙂 Tunnetko kuvaajan?
Ilmoita asiaton viesti
”Kuvaus, kamera, käy !”
Ei taida olla puhdas dokumenttifilmi. Käsikirjoitus olisi myös kiva nähdä.
P.S. Kokonaisvaikutelman kannalta olisi varmaankin ollut viisaampaa malttaa olla pistämättä jakeluun tätä videopätkää 🙂
Ilmoita asiaton viesti
En tunne kuvaajaa. Olen kuitenkin iloinen, että muitakin ihmisiä kiinnostaa dokumentoida, mitä ympäristössään tapahtuu.
Ilmoita asiaton viesti
Totean vain heidän näytelleen roolinsa käsikirjoituksen ja ohjaajan mukaisesti ,Villeltä jäi varmaan kuvajakin tunnistamatta joka sattumoisin oli paikalla.
Ville, kiellä vielä ettet tunne kuvaajaa, niin jäämme odottamaan kukkojen kiekaisuja.
Ilmoita asiaton viesti
Video alkaa vasta retuutuksen jälkeen. Tuossa vaiheessa äijät siirtyivät samalle puolelle, joten pääsin irtautumaan.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta tiedätkö kuka tuon videon pätkän on ottanut?
Ilmoita asiaton viesti
Seuraavaksi olisi kiva nähdä ”kerjäläismummosta” lähikuva edestäpäin otettuna.
Trolliyhtiöllä on varmasti niitäkin hallussaan
Ilmoita asiaton viesti
Mikä ihme hänen lähikuvassaan sinua niin kovasti kiinnostaa?
Ilmoita asiaton viesti
Ihan vaan kiinnostaa, miten maskeeraus ”kerjäläismummoksi” on onnistunut.
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni ei Suomen lipulla ja isänmaallisuudella ole mitään tekemistä tässä asiassa. Turha sitä oli mainita.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta Suomen lippu on aika hieno, ja on aika persiistä että urpot rasistit käyttävät sitä tunnuksenaan ja aivan ilmeisesti kuvittelevat sekoilunsa olevan jotenkin isänmaallista.
Ilmoita asiaton viesti
No niin, kaksi luultavasti päihdeongelmaista aggressiivista ja syrjäytynyttä white trashin edustajaa on saatu kuvattua. Ihmiset ovat pöyristyneet ja kaikki ovat tsempanneet kirjoittajaa. Haluaisin kuitenkin kuvitella tilanteen myös toisin. Jos kaksi somalia ahdistelee ohikulkijaa, saisiko heistä pitää kuvat täällä esillä? Mitä luulette?
Ilmoita asiaton viesti
Luin keskusteluketjun läpi. Aika masentavaa.
Meiltä on kansalaiskeskustelussa ihan perustavanlaatuiset asiat hukassa. Vastakkainasetteluja haetaan ja saadaan. Se mistä niiden hakeminen ja kasvaminen kertoo, jää ymmärtämättä.
Yksiarvoinen yhtenäiskulttuuri on se jossa dualismit vallitsevat ja vahvistuvat. Yksiarvokulttuuri on se joka tarvitsee arvot ja vasta-arvot, hienot ihanteet ja yhtä vahvat viholliskuvat, julkisen julistustodellisuuden ja pinnan alle jäävät pimeät patoutumansa. Yksiarvokulttuurin täydellistymä, totalitarismi, on äärimmäisiin dualismeihin perustuva järjestemä.
Nimenomaan totalitarismin tunnusmerkkejä on esimerkiksi ilmiantokulttuurin vahvistuminen. Siitähän tässäkin blogissa on kyse.
Se mikä näissä meillä mieliä kahtiajakavissa ja kiihottavissa keskustelunaiheissa jää ymmärtämättä on, ettei näissä koskaan kumpikaan osapuoli edusta mitään ”yhteiskunnallista kehitystä” moniarvoisempaan suuntaan. Valitettavasti suomensuomalainen kulttuuri on edelleenkin moniarvoistumiskehityksessä lähtökuopissaan, ja kyllä se tämäntasoisen kansalaiskeskustelun vaikutuksesta niissä tulee pysymäänkin.
Näennäisestihän ”keskustelu” koskee aina jotain ”asia-aihetta”, kuten maahanmuuttajia tai kerjäläisiä, mutta keskustelun todelliset motiivit ovat kyllä oman yhteiskuntamme sisäisiä jännitteitä. Ne nimelliset kohteet toki edellyttäisivät myös keskustelua, mutta nyt niille jää vain kulissin, koristeen tai variksenpelätin rooli. Mitään edellytyksiä käydä kunnollista keskustelua meillä ei ole.
Näinä päivinä muistetaan taas Utøyan tapahtumia. Mutta olemmeko muka oppineet niistä mitään? Onko meille valjennut, miksi Breivik ampui omia, eikä vihaamiaan islamilaisia maahanmuuttajia? Että todellinen konflikti on keskuudessamme, ja todellinen vaara koskee nimenomaan sitä että taannutamme omaa yhteiskuntaamme yksiarvoisuuden ja ilmiantototalitarismin suuntaan?
Ilmoita asiaton viesti
”ilmiantokulttuuri…”
Ukkelit pöljäilivät julkisella paikalla, sadan metrin päästä erottuvissa vaatteissa, kymmenien ohikulkijoiden nähden. Sanan ”ilmianto” käyttäminen tässä yhteydessä on ehkä jotenkin hassua. Kelpaisiko ”uutisointikulttuuri”?
”Näennäisestihän ”keskustelu” koskee aina jotain ”asia-aihetta”, kuten maahanmuuttajia tai kerjäläisiä…”
Omalta osaltani keskustelu koskee hävyttömiä ja raukkamaisia äijänrähjiä, jotka oikeuttavat ”suoran toimintansa” sellaisilla ”asia-aiheilla” kuin ”neekerit”. Jotka kantavat ylpeästi Suomen lippua ja vaakunakorua samalla kun rikkovat maan perustuslakia sekä kirjaimessa että hengessä.
Koen yhdenkin tällaisen ukkelin pahemmaksi harmiksi yhteiskunnalle kuin meillä nyt olevat muutaman sata kerjäläistä.
En halua moisten ilmiöiden yleistyvän tai edes jatkuvan, joten toimin niiden torjumiseksi. Yksi tapa on ilmiöiden julkituominen ja niistä puhuminen.
Itse kannatan moniarvoista yhteiskuntaa, jossa ihmisellä on mahdollisimman suuri vapaus tehdä mitä huvittaa, kunhan ei haittaa muita ihmisiä. Ja jos muita ihmisiä haittaa, niin sillä pitää olla asianmukaiset seuraukset. Se, että saa kuvansa Internetiin, on lievimmästä päästä seurauksia.
Tutkintapyyntöä en tehnyt, koska mahdolliset rikokset olivat lieviä ja oikeudessa istuminen jonkun pienituloisen urpon sakottamiseksi ei varsinaisesti innosta.
”miksi Breivik ampui omia, eikä vihaamiaan islamilaisia maahanmuuttajia?”
Samasta syystä kuin Kurvin juntit kiusaavat maassa istuvaa kerjäläisnaista eivätkä esimerkiksi isoja mustia miehiä vähän matkan päässä. Samasta syystä kuin islamistiterroristit iskevät mieluummin siviilien kuin sotilaiden kimppuun. Aatteet ja uskonnot ovat sivuseikka, ja taipuvat perusteluksi mille tahansa; pääasia on päästä tekemään pahaa.
Ilmoita asiaton viesti
”” Sanan ”ilmianto” käyttäminen tässä yhteydessä on ehkä jotenkin hassua. ””
Ei, kyllä se on nimenomaan oikea termi tässäkin yhteydessä. Ja kyllä, kyseessä on kokonainen, meilläkin päätään nostava kulttuuri, ilmiö, jonka vahvistuminen on seurausta yhteiskunnallisten kahtiajakojen kiristymisestä.
Ilmiantokulttuurin ilmestyminen on huolestuttava indikaatio. Se on seurausta siitä että elämme yhä ehdottomammassa mielipideilmastossa, jossa ”jokainen joka ei ole puolellamme on vastustajiemme puolella”. Sekä kuvaamasi kuvaajat että omat asenteesi kertovat tästä aivan samasta ilmiöstä. En saa niiden välillä syntymään mitään eroa.
Ne ovat yhteiskunnallisen keskustelun kannalta aivan yhtä sairaita ilmiöitä molemmat. Keskustelun tasosta kertoo se, ettei kukaan tunnista eikä välitä siitä että kumpikin osapuoli on yhtä sairas. Ettei kumpikaan osapuoli enää pysty kyseenalaistamaan lähtökohtiaan ja reaktiivisuuttaan.
Nämä ovat totalitarismin tunnusmerkkejä. Aatteellinen orientoituminen on muuttunut ryhmätunnoiksi. Rintamat vahvistautuvat omassa totuudellisuudessaan. Siinä vaiheessa kun vaaditaan että jokaisen ”on valittava puolensa” ollaan keskellä täydellistä päättömyyttä. Ja meillä on valitettavasti jo niitä jotka kokevat jopa ylpeyttä siitä että ovat ”valinneet puolensa”.
Valitettavasti tämä pitkä keskusteluketju on mitä surullisin dokumentti siitä miten kriittinen ajattelukyky on meillä häviämässä. Et ymmärrä asian tästä puolesta mitään, siis siitä miten tällainen nimenomaan pönkittää yhteiskunnalista yksiarvoistumiskehitystä — tai ei siis kehitystä, vaan taantumista totalitaristisemmalle asteelle.
Tämä on synkkä juttu juuri näiden itse itsensä oikeuttavien, pelkästään leimaavien ja kahtiajakavien asenteiden vuoksi. Ammumme toinen toisiamme. Itseäni nämä keskusteluasenteet etovat ja puistattavat. Suosio, jota tällainen oikeassaoleminen nauttii, on pelottavaa. Mitään sairaudentuntoa ei näytä esiintyvän.
Näiltä areenoilta järki-ihmisen on syytä vetäytyä.
Ilmoita asiaton viesti
”Siinä vaiheessa kun vaaditaan että jokaisen ”on valittava puolensa” ollaan keskellä täydellistä päättömyyttä.”
Onko sinulla vaikeuksia ”valita puolesi” julkisessa kiusaamis- tai nöyryytystapauksessa?
”Et ymmärrä asian tästä puolesta mitään, siis siitä miten tällainen nimenomaan pönkittää yhteiskunnalista yksiarvoistumiskehitystä — tai ei siis kehitystä, vaan taantumista totalitaristisemmalle asteelle.”
Minusta taantumista totalitaristisemmalle asteelle edustaa se, että Suomessa on perskekohallitus vuonna 2015. Kaksi vaaleissa hävinnyttä entistä pääministeripuoluetta, jotka edellisillä kausillaan kusivat kaiken, plus vaaleissa hävinnyt populistinen takinkääntäjäporukka, joka ratsastaa paljolti rasismilla, eli köyhien usuttamisella toisiaan vastaan.
Niin hyvää pataa. Kaikki vetämässä yhtä köyttä nyt lähinnä vain yhteiskunnallisen eriarvoistumisen puolesta, eivätkä äänestäjänsä edes huomaa kusitulvaa silmissään.
Ilmoita asiaton viesti
Ville, puheistasi päätellen olet mieltynyt ”kusen ja Paskan” hajuihin, sinulla ei ole varmaankaan ole ollut tilaisuutta tutustua suomalaisen työmiehen iltapäiväisiin hienhajuihin elämäsi varrella.
Ilmoita asiaton viesti
Työperäinen hienhaju on tuttu joo, kiitos kysymästä. Koska viimeksi itse teit jotain tuottavaa?
Ilmoita asiaton viesti
”Minusta taantumista totalitaristisemmalle asteelle edustaa se, että Suomessa on perskekohallitus vuonna 2015. Kaksi vaaleissa hävinnyttä entistä pääministeripuoluetta, jotka edellisillä kausillaan kusivat kaiken, plus vaaleissa hävinnyt populistinen takinkääntäjäporukka, joka ratsastaa paljolti rasismilla, eli köyhien usuttamisella toisiaan vastaan.”
Minusta taas blogistin totaalista taantumusta osoittaa tuodä keskusteluun koko ajan Perussuomalaiset, vaikkei heidän pitäisi kuulua keskusteluun millään lailla. Taitaa blogistia harmittaa ettei itse saanut tarpeeksi ääniä, kuten ei blogistin edustama puoluekaan, jotta olisi päässyt vaaleissa läpi.
Minä Perussuomalaisen puolueen jäsenenä, en koe edustavani rasismia tai että edes puolueeni sitä edustaisi. Tiedän myös että Perussuomalaisissa on paljon niitä jotka ajattelevat samanlailla. Toki maahanmuuttoa ja pakolaisuutta pitäisi tutkia entistä avoimemmin ja saada keskustella siitä myös avoimesti ja etsiä siihen oikeanlaisia ratkaisuja, jotka eivät ole nykyisenkaltaisia. Koska monet länsieuroopan maat, ovat jo liiankin täynnä maahanmuuttajia ja pakolaisia, niin täynnä että yhteiskunnat ovat alkamassa hajota.
Mielestäni on yököttävää blogistin tapa tuoda Perussuomalaisuuus mukaan tähän keskusteluun, tavalla jolla blogisti on sen tehnyt. Sitten kun ne maahanmuuton todelliset haitat alkavat todenteolla näkyä, näemme videolla hyvän esimerkin siitä mitä blogisti tulee tekemään ongelmien alkaessa.
Ilmoita asiaton viesti
Onpa hieno videopätkä edellä. Harmi että äänitys puuttuu, olisi ollut mukava nähdä uhkauksen sijaintikohta videon time linella:
“Uhkailuun vastasin, että jos tästä joku poliisijuttu tulee, niin
juttuun tulee liittymään vähintään yksi haljennut pää.”
tapahtuiko uhkaus ennen vai jälkeen sen kun keltainen ukko juoksee perään, ja blogisti ottaa pari tarpeellista juoksuaskelta?
Videon kuvaaja on seissyt suunnilleen entisen Kansa-vakuutusyhtiön lipan alla, liikkeiden edustalla. Kuvakulman perusteella kuvaaja on seissyt hiukan katutasoa korkeammalla, samaan tapaan kuin Kennedy-kuvaaja Zapruder aikoinaan seisoi korokkeen päällä.
Googlen Streetviewin kuvat Hämeentieltä ovat vuodelta 2009. Niissä ei vielä näy myöhemmin rakennettuja metron Hämeentien sisäänmenoaukkoa, jonka edustalla tämä videoitu polkupyöräilijän uhkailu tapahtui.
Haalariäijät taisivat olla pöhnässä. Kadulla lienee musta Koffin kaljatölkki, jonka reppua kantanut nappaa lähtiessään mukaansa.
Ilmoita asiaton viesti
En uhkaillut, vaan arvioin mahdollisia seurauksia, mikäli väkivalta eskaloituisi.
Joko ennen videon alkua, tai aivan sen alussa.
Ilmoita asiaton viesti
”Kuvien julkaisu taas on aina kuvaamisesta erillinen kysymys. Sitä rajaavat rikoslain säännökset yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä, sekä joissain tilanteissa mahdollisesti säännös kunnianloukkauksesta.”
Jos kuvan julkaisun tarkoitus on loukata/esittää paikkaansapitämättömiä väitteitä, niin tuo kunnianloukkauspykälä kai tulisi kysymykseen.
”Kuvien julkaisussa ainakin kannattaa olla varovainen, sillä siinä voi syyllistyä rikoslaissa määriteltyyn kunnianloukkaukseen. Oikeusasiantuntijat kommentoivat vuosi sitten medialle myymälävaraskuvien julkaisua ja sanoivat, että ”kyseessä voi olla kunnianloukkaus, jos kuvan yhteydessä on selvästi esitetty väite henkilön syyllisyydestä, eikä väitteen tueksi pystytä esittämään riittäviä perusteita”. Sanottiin myös, että vaikka tekijä paljastuisi rikoksen tekijäksi, kyseessä voi silti olla yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.”
http://www.kysy.fi/kysymys/voinko-julkaista-luvatt…
Edit: no, nythän on tullut todisteita, että juttu saattaisi pitää paikkaansa, joten ehkäpä blogistia ei voida tuosta syyttää.
Ilmoita asiaton viesti
Se jäi kieltämättä mietityttämään, että miksi nuo kaverit halusivat Hautakankaan lopettavan kuvaamisen ja käskivät häntä poistamaan jo ottamansa kuvat (ne, jotka olivat otettu ennen kuin jätkät huomasivat hänen kuvaavan). Eikö nimenomaan ennen pitkää meidän ja nyt kaiketi jo tuhansien ihmisten näkyville päätyvien kuvien pitäisi toimia hyvänä markkinointina heidän toiminnalleen, jota heidän luulisi pitävän hyvänä ja hyväksyttävänä, tai jopa muita (idiootteja) rohkaisevana? Vai alkoiko hävettää heti, kun huomasivat Hautakankaan ottavan kuvia? Vaikuttiko asiaan mahdollisesti Hautakankaan ulkoinen habitus, jos ja kun hänellä on yhä keskusteluun linkitetyn videon perusteella profiilikuvan kaltaiset pitkät rastat, jotka yhdistetään usein vasemmistohippeihin? (Siinä missä minut kaljun päälakeni kanssa yhdistetään varmasti hyvin mielellään skinheadeihin, vaikka syyt ovat täysin toiset.) Jos kerjäläisten ahdistelu on tavanomaista, haluavatko he pitää toimintansa salaisena?
Ilmoita asiaton viesti
Koska he itse käyttävät kuvaa agressiivisesti he myös tulkitsevat itsensä kuvaamisen agrrssiivisena ja sitäpaitsi ei ihan syyttä.
Ilmoita asiaton viesti
Arvioin kuvien toimivan ”hyvänä markkinointina” vähän samaan tapaan kuin se itsenäisyyspäivän kuva pyörätelinettä ikkunaan heittävistä teineistä.
Siis, ei tuollaisiin tyyppeihin kukaan halua samaistua, ja toivottavasti saavat osakseen edes hienoista vittuilua vinojen katseiden lisäksi.
Toivottavasti vielä joskus osaavat jopa nauraa omalle typeryydelleen.
Ilmoita asiaton viesti
Vaan yrittivätkö pyörätelineen heittelijät estää kuvaa ottanutta henkilöä ottamasta kuvia ja täten estää kuvaajaa julkaisemasta niitä? Julkaisu, joka on todennäköinen seuraamus tilanteen luonne huomioiden, ja joka kertoo kovinkin paljon kuvassa esiintyvien henkilöiden intresseistä.
Tätä minä hain takaa.
”Siis, ei tuollaisiin tyyppeihin kukaan halua samaistua, ja toivottavasti saavat osakseen edes hienoista vittuilua vinojen katseiden lisäksi.
Toivottavasti vielä joskus osaavat jopa nauraa omalle typeryydelleen.”
Minäkin toivon, että kukaan ei samaistu kyseisiin tyyppeihin. Tuon omalle typeryydelle nauramisen sijaan toivoisin häpeämistä.
Ilmoita asiaton viesti
Eli homman nimi on käsittääkseni se, että moppitukka puolusti Romanian mafian Suomeen rahtaamaa ammattikerjäläistä parilta kerjäläisiin kyllästyneeltä suomalaiselta. Tämän jälkeen sällit meinaa vetää moppitukkaa kuonoon, mutta moppitukka kuvaa kaiken ja sanoo halkaisevansa ainakin toisen uhkailijan kallon ja uhkailee poliisilla.
Asiassa häiritsee parikin seikkaa:
-Miksi kukaan puolustaa Romanian mafian masinoimaa ammattimaista kerjäämistä?
-Luuleeko moppitukka uhkailunsa pelästyttäneen nuo kuvissa näkyvät miehet?
-Pelästyivätkö kuvissa näkyvät miehet todella moppitukan uhkailua?
-Pitääkö moppitukka kerjäämistä hyväksyttävänä vai onko hän vain Zorron kaltainen heikompien puolustaja?
-Koska nuo hiukset on viimeksi pesty ja haiseeko ne pahalle?
-Sataako Suomessa todellakin koko kesän?
Kaikesta huolimatta iloista ja vähälumista kesää kaikille suomalaisille veronmaksajille.
Ilmoita asiaton viesti
Pidän kerjäämistä hyväksyttävänä. Ei ole minun asiani, miten joku muu aikaansa tai rahojaan käyttää, kunhan ei estä minua käyttämästä omiani.
En myöskään näe, miten perseilevät äijät tässä tapauksessa vähensivät kerjäämistä, tai ehkäisivät mahdollista ihmiskauppaa tai haittasivat mahdollisen mafian toimintaa. He pelkästään kiusasivat ihmisiä julkisesti ja täysin turhaan.
Ilmoita asiaton viesti
OK, kerjäämisestä eri mieltä, koska niin kauan kuin siihen ei puututa, rikolliset käyttää sitä hyväkseen.
Perseilystä/kiusaamisesta samaa mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
Käyttäisit sanaa asiattomasti, turhaan he eivät kiusanneet, kun saivat kauttasi aikaiseksi näin pitkän keskustelun ja sinulle julkisuutta.
Ilmoita asiaton viesti
(Hiukseni on viimeksi pesty eilen aamulla. Käytän Erittäin hienoa suomalaista shampoota, jossa on isäm maalinen avainlippu ja kaikki. Ihan silleen normaalisti kastelen hiukset, hieron niihin shampoota ja sitten pesen sen pois.)
Ilmoita asiaton viesti
Eli ei haise? Loistohomma sulle ja kanssaihmisillesi. Plussaa isäm maalisesta avainlipusta.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä blogikirjoitus on toistaiseksi vuoden 2015 ylivoimaisesti paras trollaus täällä US:n Puheenvuorossa.
Onnittelut trolliyhtiön koko porukalle !
Ilmoita asiaton viesti
Sillä ei tavallaan ole väliä millä mielellä näitä juoruämmätyyppisiä nostatuksia tehdään. Ilmiantokulttuuri yhteiskunnassamme alkaa olla niin vahvaa, että kaikista todellisuusefekteistä tulee saman tien totuudellisuusefektejä. Keskustelupalstat muuttuvat paljastus- ja ilmiantopalstoiksi, kotkansilmät vahtivat lakkaamatta tunnustuksellisia signaaleja, ja auta armias, ellet ota osaa kuohkaamiseen. Sinun on oltava joko puolesta tai vastaan, juoruämmämoraali edellyttää sitä.
Onnittelut myös omasta puolestani tälle US-Puheenvuorolle. Täällä on keskustelun taso saatu rytisemällä romahtamaan. Eivätkä kai mitkään kellot soi. Paitsi siis juorukellot.
Ilmoita asiaton viesti